Ahad, 8 Julai 2012

itu kerja...Tuhan punya hal...lu sapa?

Semalam en.aus bercerita.... macam biasa...aku memang suka nak dengar... pendengar yg baik le kononnye...ecehh...

Tapi... memang pon. aku seorang pendengar yg baik... walaupun tak bagus tapi masih baik...ha3...

Al-kisahnya de sorang pegawai atasan di tempat keje en. aus sedang dilanda kesusahan. Anak buah beliau kemalangan beberapa hari lepas hingga terpkasa ditahan di wad CCU. Adik beliau pula terpaksa ditahan wad kerana salur darah di belakang kepala telah pecah akibat tekanan darah tinggi.

Khabarnya beliau seorang peg. kanan yg sgt menjengkelkan. Sehinggakan anak2 buah beliau agak berkira2 utk pergi melawat kedua2 saudara beliau yg sedang sakit itu. Semalam en.aus berbual2 dgan sorang teman sejwat yg berbangsa India...

Kata lelaki India tu pada en.aus,

" Kita arrr.... biar orang buat hal tarak baik sama kita. tapi arr... kita arr... takde boleh buat tarak baik sama orang. Itu orang punya hal arrr... Tuhan punya hal... itu dia punya cerita...dia sama Tuhan saja. Tapi kita...apa? manusia jugak... "

En. aus cuma mampu tersengih... ade betulnya apa yg kawan sejawat tu cakap.

En. aus pergi melawat kerana ia adalah fardu kifayah. Biar tak dijemput tapi kita wajib datang menziarah.. Berkenaan adik peg. kanan tersebut, arwah telah pun kembali ke rahmatullah awal pagi semalam. Arwah merupakan seorang hamba Allah yg sgt disenangi oleh org2 sekelilingnya. ( berdasarkan info yg diterima dari sumber2 terdekat ). Semoga rohnya dicucuri rahmat, al-fatihah.

Dan anak buah beliau yg ditempatkan di CCU telah pun sedar dari koma... al-hamdulillah

Semoga hasrat rakan sejawat en.aus tu nak peluk Islam dimakbulkan...insya-allah...

6 ulasan:

maszull berkata...

assalamualaikum syu...yer la kena juga hormati mereka kan...:)

djkakpahGomofm berkata...

betul... semua ketentuan Tuhan...

ieda berkata...

dosa sesama kita boleh lagi saling maaf memaafi .. dosa seseorang dgn allah , dia sendiri kena ingat dan x salah kalau kita saling ingat mengigati ;)

lady scooter berkata...

ieda : actually dosa sesama manusia lebih sukar dihapuskan berbanding dosa kita dgan Allah... sebab kadang2 sengketa sesama manusia diorang bawak sampai ke mati...lagi susah....;-)

lady scooter berkata...

kak pah : a'ah... Allah lebih mengetahui segalanya...

lady scooter berkata...

maszull : hormat menghormati penting...;-)