Ahad, 26 Februari 2017

Ganti cermin tingkap baru.

The next day lepas cermin kereta kena pecah...

Rabak duit gaji aku... huhuhu!!

Tapi nak buat camne, pasal kecuaian tu berpunca dari aku... Kena la tanggung kos tu sendiri... Takpelah, moga Allah ganti dengan rezeki yang lagi berlipat ganda... amiiiinnn.... inshaallah!

Pagi esok tu kan hujan... Masa hantar anak2 pi sekolah, gigih ler bertutup ngan plastik sampah tu... Hahaha... Nak merungut? Ehh... hujan rahmat tu... Dah bape hari pulak tak hujan kan? Ujian kecik je tu...


Aku E.L je hari tu. Nak bawak kereta ke tempat kerja kang, lencun pulak kang seat sebelah driver tu. Office aku tu mana ada parking berbumbung untuk staff bawahan macam aku ni... Big bos n bos bos je yang ada berbumbung... Tapi untuk motorsikal, ada parking berbumbung. Haaa... ajaib tak? haha..

So? aku lepak kat rumah, tunggu hujan teduh ngan Faiq berdua. Husband kerja... Pas hujan dah berenti, aku berdua ngan Faiq je la pi cari kedai cermin kereta. Nasib baik la ada kedai cermin kereta tu dekat ngan rumah. Tak payah pi jauh dah.


Ni la akibat bila tinggal berdua je dengan budak lasak ni. Abang2 dia belum balik sekolah masa ni. Lepas selesai booking cermin kereta baru, aku balik rumah dulu. Sementara nak tunggu abang2 Faiq abih kelas, aku buat entry ni pasal kejadian pecah cermin kereta tu jap. 


Faiq main sengsorang kat ruang tamu tu. Kelentang kelentung je yang aku dengar. Masa dia datang kat aku, tau2 dah bercapuk dah baju lawo dia tu. Kat tangan ada botol bedak, tapi apesal aku pegang macam ringan semacam eh??

Baik je dia hulur kat tangan aku. Aku pun lurus je amik walaupun pelik ngan tahap ringannya botol bedak tu kan. krim muka aku pun jadi mangsa dia hari tu... Bersememeh dah kat keliling penutup.


Hahh... Hamik kau! Aku ingat kat sini je yang dia tuang bedak tu... rupanya....


Dia siap bedakkan meja aku... Banyakkkkk ngkoooooo!!! Patut la botol bedak tu ringan semacam je!!!


Dia? Relax je dia joget joget kat tepi tu kan... Tanpa rasa bersalah okeyyy... Aku? Haduiiihhh... Mak tarik nafas panjang je dik!!

Nak marah, nak jerit tak daya dah... Perut makin memboyot... Ni pun kalau manusia tu tak bertimbang rasa ngan aku pun tak tau la... Ko hadap la bahagian kau satu hari nanti... Jangan ingat boleh bahagia la ehhh ngko menyakitkan hati aku... This time haa... setiap perbuatan dibayar cash!


Coz I'm still can feel the pain that you've give me before! Still ya... Still...!

Kesan tapak kakinya... balik dari jemput abang2nya, diorang main macam luncur salji tu haaa... Faiq? join sekaki sebelum jatuh terjelepok kat tepi tu...


Hahh... yang ni berpeluh aku vacum. Lepas tu baru lap ngan mop... 1 rumah bau wangi bedak baby sudahnya... hahaha...


Kena gak pasang cermin baru. Tak leh biar lama sebab esoknya tu aku nak pi tengok mak aku plak kat IKN ( Institut Kanser Negara ). Takkan nak redah je ngan cermin dah lompong camtu kan?


Kebetulan pulak supplier memang nak hantar barang kat kedai, tokey kedai terus je la orderkan cermin untuk kereta aku tu skali. Alhamdulillah... selesai 1 masalah aku petang tu jugak... hew... hew...


Tu je sisa cermin yang ada ngan 4- 5 ketul atas seat penumpang depan. Yang lain? Dah berderai ke dalam pintu kereta tu. Tokey kata cermin tu kena umpil dengan screwdriver. Ada kesan kena umpil kat getah tingkap kereta tu.

Kos ganti cermin plus upah pasang semua, RM 190.00. Lelap mata je la bayor! Tak leh less lagi dah... Takpelah... Asalkan ada cermin. Kira ok dah tu... Kira murah dah tu kan...?

Hari yang sama lepas siap pasang cermin, terus berkejar plak pi Klinik Kesihatan Ibu & Anak ( KKIA ). Nak lapor kat diorang pulak pasal buku pink ( Buku Rekod Kesihatan Ibu ) aku yang kena rembat skali tu.

Next entry la... panjang amat dah ni... Have a nice day uolls...!


1 ulasan:

Pha Is berkata...

semoga bertabah..