Selasa, 14 Jun 2016

Terpaksa tukar telefon baru bila...

handphone lama aku tu kan, aku memang sayang giler! 

adalah dalam 2 tahun lebih dah aku pakai... saiz tak besar tak kecik... sedang elok je ngan tangan aku ni... lentik sikit body nya... 😁



tapiiii.... sejak semenjak kebelakangan ni... handphone tu meragam!

asal letak dalam poket.... 'dia' shutdown sendiri....

tak pon kadang letak dalam beg pon... 'dia' bantai off sendiri....

kadang kadanggggg tuuu... letak atas meja je.... aku tak usik tak cuit pon.... 'dia' padam sendiri... 

aloloh.... petanda apa kalau dah macam tu gayanya?



tu 1 hal.... 1 hal lagi bila nak amik gambo... hasben de syorkan beli kamera... DSLR.... mungkin... krikkk.. krrrikkk... krikkk....

hmmmm... aku maleh... leceh! mane nak kendong anak lagi... mana nak kendong kamera lagi... so... handphone ler alternatif paaaaaling terbaik!

gambo dah cun ni depan mata ni... once picit button snap.... hanggggg!!!!!

Arrrghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.................!!!!!! STRESS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



kesudahnya... moment yang indah cun lagi menarik tu tak dapat dirakam langsung.... hati sakit tak terkata.... rasa sayang  tu dah bertukar... rasa nak hempuk aje phone tu.... hishhhhhh...... grrrrrr!!!


paling sedih... time nak gunakan wifi.......... on je wi-fi......... maka.... hangggggg dan padam sendiri... gitu lah yang terjadi berulang - ulang kali.... lepas tu, asyik nak kena delete.. pasal takde space dah... alolohhh... takkan tiap kali nak kena delete... kadang sampai takde ape nak delete dah... disuruhnya clearkan ruang storage.... woarrghhhhhhh...... 

tapi hebatnya...  aku mampu bersabar lagi dengan dugaan semua tu.... .Saaaaaabar sangat!


sampai lah.... hasben bising... apo lah lambat bonar balas whatsapp.... apo lah asyik tutup phone je!?

korang? pernah kena macam tu tak? pernah tak?





sekarang masalah tu dah tak mengganggu akal dan fikiran aku... dan aku dah pon berjaya mendapat phone idaman... hewww...hewww... suka sangat! 😆


2 ulasan:

aizamia3 berkata...

Kitanya hp dah nak masuk 4 tahun, 2 bulan lepas dia merajuk terus. Ni tengah bersabar nak buat pembelian hp baru.. hehehe..

blasahje berkata...

aizamia3 : hehehe... tu yang sy gigih ngompol duit sebab nak beli phone baru...