Selasa, 26 Mei 2015

Turbine Ventilator pengganti air-cond

Kesian sangat kat belog ni. Asyik je kena tinggal... hehe

Hari ni aku cuba curi - curi masa sikit. Meh segarkan semula belog yang dah suram je nih. ^_^

So ? Apa citer?



Hari tu masa jenjalan ngan hasben and anak2... ternampak mende ni... 




Taa raaa....... haa... tu la dia namanya turbine ventilator. Aku dah pasang 2 bijik kat rumah. tapi saiz kecik dari yang ni.

14"..... sebijik dalam RM200 kalau tak silap. nanti aku confirmkan ngan hasben yek... nanti aku update.


Masa memula pasang dulu, memang sejuk je rumah. tak payah ber 'air-cond' pun. Masa tu belum masuk bebarang.... once dah masuk.... huhu.... kesejukan tu dah makin kurang...

lebih - lebih lagi bila dah petang...


lagi plak, dinding ruang tamu tu kalau petang... jangan ler dok bersandar kat situ. bahang lorr...! lagi tambah hangat le dalam rumah.



Nape tak pasang air-cond je?

Tak mampu ler plak nak membayar bil letrik aku tu nanti. lagi plak zaman GST sekarang ni. tak dapek nak nolong ehh....

Plus... aku kurang gemar sangat nak berair-cond ni... sebab tu ler aku pasang turbine ventilator tu. tapi nampak gayanya, kena up-grade lah...

kena tambah 1 lagi.... yg tengah tu.... yang 21" tu... cukup kot...  tapi tu lah.... kalau beli seketul RM600 untuk saiz 21" tu... rugi la plak.

kang kalau beli 3 tu, mana pulak aku nak letak... penuh pulak bumbung aku tu kang... huhu


tak pakai suis pun, mende ni berputar ikut angin. tak guna tenaga letrik pon. memang boleh jimat bil. kalau hujan? pon tak masuk derr air hujan tu..... melainkan cara pasang tak betul, tu ye... 


turbine ventilator ni.... dalam perhatian! 



1 ulasan:

azizah green line berkata...

rumah mak ada benda ni..xtau pula fungsi dia cam air cond