Isnin, 4 Ogos 2014

Cerita Raya Tahun ni



Salam....

Ape khabar le semua gamaknye yek??

Aku? semuanya dalam keadaan sihat sejahtera beraya tahun ni.. ^_^... al-hamdulillah...

Semuanya serba sederhana je dik! tapi tetap meriah.....



Rayaaa..... kalau takde macam2 cerita..... macam tak cukup meriah rasanya. betul..! kalau dah jumpa sedara mara.... takkan la tak tanye perkembangan diri masing2 kan??

Kot tak tanye banyak...tanye sikit pon jadi je.... ye tak??



Ko keje ape skang? tinggal kat mana sekarang? buat ape sekarang? anak berapa sekarang? eh...leh kata semuanya boleh jadi topik..... nak2 plak sambil minum oren sejuk ngan ais yg berketul2.... rendang.... ketupat.... lemang..... ohh... tu semua dah tolak ke tepi siap2.....

kuih raya pun.... cuit2 sikit je.... semua pancaindera ni leka nak dengar perkembangan terkini sdara mara je yg lebih..... hikkksss...


al-maklumlah..... jarang jumpe.... kalau jumpe pon.... sekejap - sekejap je..... semuanya sibuk ngan hal masing2 kan?

so.... bila lagi nak berkumpul reramai... kalau bukan masa hari raya ni..... ye dok?



haaa..... itu yg meriah tu.... dari hujung anjung... bawa ke dapur..... yg lelaki citho eh cenggini.... yg pompuan ehh...gini lak citho ehh.... yg mudo2 tu.... tah apo lah citho ehh.... masuk bab kanak2.... haaa...... huru - hara bunyi ehh.....

meriah kan?

walaupun ado yg dok ghayo tahun ni pakai balik baju ghayo 2 - 3 tahun lopeh.... tak kisah dah tu.... he3

kerana dek seronoknye jumpo sdaro maro..... dek kerana leko berburak tentang perihal diri masing2... tak heran dooo......

ye tak?


tapi...... tak semuo ah camtu... lain orang.... lain kisah ghayo ehh.... ado yo yang tak dapek balik berghayo ngan kaum keluarga... yo.... kito paham..... ado yg kono bekojo jugak time ghayo ni kan? bertabah lah yo.... hasben aku tu pun camtu le... cuma tahun ni kebetulan dia dapat cuti sakan....

ado gak yg..... leh cuti.... tapi..... tak berapa kisah ngan raya.... takde feelll katanya.... tak tau la ape bestnya raya ni.... kaaatanya.... ade gak kes macam tu...... mungkin adelah masalahnye tu....


ok lah.... aku berehat dulu dari menceceh pasal raya ni.... next entry nanti aku sambung balik.....

assalamualaikum....................^_^


Note :

Sambil2 tu cuci2 la mata tengok laman rumah Tok Long aku tu.... laman paling aku suka sgt nak tiru....tapi tah jadi tah tak..... sobb...sobbb...

2 ulasan:

PetakBunga berkata...

raya ni.. tak mahulah ckp2 yg x best..boleh buat org terasa ke..
tnya perkmbangan bukan nak merendah atau nak membanggakan diri..
sekdar bersapa..ambil berat..

skuterlady berkata...

Btul....sbolehnye cmtu la kan...