Isnin, 7 Julai 2014

Bila mak buyong berpuasa....

Assalamualaikum....

Udah 9 Ramdhan yek?

Maknanya dah seminggu pose.... al-hamdulillah... ^_^

Walaupun aku ni kategori mak buyong... tapi...syukur... masih mampu berpuasa dengan jayanya sampai hari ni... hehehe..............

walaupun de la member2 sepejabat yang mengusik hal2 ponteng pose ni kan... aku maintain wok!

biarpun buyong.... tapi selagi berkemampuan...aku pose.... gigih tau...



penat?



harus lah.... berbadan dua.... ngan usia early 30-an.... terasa amat... berbeza dengan pengalaman pose masa ngandungkan anak kedua 4 tahun lepas.... masa tu umur masih lingkungan 20-an.....

pantang ada masa.... berlingkor depan tv...then...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

wahh..... rasa macam bateri yg baru dicas......

tu time cuti lerr....

time kerojer?? ooohaiii......... ai tak dapat relax sangat.... dapat lelap 15 minit pun dah rasa bersyukur sgt..... ^_^

balik kerojer kena terus bekejar ke dapur... masak sepantas mungkin.... then baru dapat duduk jap sebelum berbuka...

gitu le sehari - hari sejak 1 Ramadhan hari tu............



tapi dalam gigih bangun masak utk bersahur.... de gak terrrr...missed oiihh..... tee heee...

akibatnya....si sulung tu meraung bangun pagi..pasal tak dapat sahur....

alahai............... sian sgt.... kuar terus 'muncung itik' nye tu..... kena lah pujuk... ^_^

" try pose dulu yek... lepas skolah kang kalau tak larat.... ok la... mak bagi buka... nanti mak pesan kat abah..."

kerana rasa bersalah dan kebetulan ade hal aku nak buat kat rumah, ai balik jemput dia dari sekolah..... 

tengok2.. ehhh.... kemain segar dia berlari - larian bawah pokok kat sekolah tu....

once dia nampak maknye dah tercongok... terus.. " mak, opal tak larat....."

hahahaaaa..........




tapi in the end..... dia berjaya jugak berpuasa sampai kesudah..... al-hamdulillah....

and... maknya ni kenalah pastikan supaya kejadian terlepas sahur tu tak berulang semula.... huhuhuu....




2 ulasan:

nur anis berkata...

alhamdulillah..:)

skuterlady berkata...

nur aniss : ^_^