Isnin, 5 Mei 2014

Misteri air-cond di pejabat....

Sambungan misteri di pejabat kami tu....

Pasal air-cond tu kan? ni kejadian kat bilik t.Hassan, pegawai kitorang.....

Awal pepagi jumaat tu.. bukan... kejadian ni berlaku pada malam yg sama : cuti Hari Pekerja..... dia meronda lagi kat luar bangunan. ooo.... fyi, department kitorng ni yg paling bawah sekali....

bekas department operasi... so sistem keselamatan tu cam lebih sikit dari department yg lain. ngan cctv merata... ngan pintu keluar masuk utama semua ber-grill.... memang sentiasa berkunci bila kitorang takde kat pejabat... 

kunci pintu? 3 org je yg jaga................. kalau 3 org ni takde or lambat dtg keje, alamatnya.... terpaksa lah kitorng berlonggok kat depan pintu pejabat tu....  ^_^

dah 2 kali jadi.... menung le kami kat luar opis tu tunggu depa ni datang buka pintu... huhu


haaa... air-cond.

pegawai ronda tu ckap, bilik t.hassan tak tutup air-cond pagi tu....... tapi bila dia dtg dekat dgn bilik tu........ ehh.... berhenti pulak! tadi kemain laju kipas luar tu pusing.....

aku tutuplah...!

tu t.hassan yg cakap. kebetulan pagi jumaat tu dia takde kat opis. bilik dia pun berkunci... sape plak nak masuk? tak kose kami de......

petang tu baru dia masuk opis, masa tu gak la pegawai tu buat teguran...

takde puan, saya memang dah tutup air-cond tu!

pelik tak?? kalau aircond tutup, nape kipas luar bilik tu berpusing kan??



balik tu.............. t.hassan buat pengakuan..

' isnin minggu lepas, aku masa dtang keje... bilik aku tu dah sejuk macam ber- aircond tapi masa tu air-cond tu tak on pun!'

bilik berkunci............ cerrr bayangkan !!!





2 ulasan:

idzwa kamaruddin berkata...

takmo bygkan!takuttttt...

skuterlady berkata...

adzwa : org yg menghadapi situasi tu dah mula rasa seram sejuk je..kesian kan...