Ahad, 3 April 2011

Sayang mak...!

Tu la yang si abang cakap kat aku pas maghrib tadi..

Puncanya, aku buka astro channel 106.. si adik dok leka tengok zikir asma ul husna masa tu..
Si abang request mintak tukar citer doremon..

Disebabkan si abang dah selalu sangat ngadap kartun, aku kesian kat si adik.. tengok pulak dia tengah kusyuk tenung tv time tu..

So.. aku pun pujuk la si abang, " nanti mak tukar eh.. bagi baby tengok dulu..boleh?"..sambil tu aku usap tangan kat kepala si abang.. si abang pandang je.. pastu dia angguk.. * aku paling suka tengok anak mata dia yg berkaca2 tu... it's means something!

Si abang request lagi.. huhh.. rupenyer dia angguk je tadi.." ok, nanti mak tukar tapi biar lah baby tengok ni dulu.. mak janji kang mak tukar.... tengok dulu dengan baby.." tangan aku ni masih dok usap kepala dia lagi.. mata dok tengok anak mata dia yang pun tengah tengok aku... lama aku pandang.. tiba-tiba...

" Saayang mak..!" si abang cakap sambil peluk aku kuat2.. aku pun jawab balik," sayang apal jugak..".aku peluk dia,pastu cium pipi gebu dia... pastu dia lepaskan..

Ingatkan dah.. rupenye dia peluk lagi sekali.. sama gak dia cakap," sayangg mak...!" pastu dia cium aku... hu3... tak tau nape, tiba-tiba aku rasa tersentuh hati sangat... aku pun jawab lagi,"mak pun sayang apal".. lagi sekali aku cium dia.. masa ni si adik dah duk atas peha kanan aku...

Tak tau la nape syahdu plak rasanye masa tu... dalam tak sedar, air mata aku menitik kena kat tangan.. aduhhh... dia masih pelat.. tapi bile sebut perkataan keramat tu.. sangat jelas... apesal la aku boleh tangkap syahdu masa tu... tak pasti sama ada sedih atau suka..

Si adik pun tak nak ketinggalan, dia pun sama gak berpeluk dengan aku.. hu3.. kalo abah depa nih tengok, confirm jelouse..ha3...

Tapi lepas tu, aku minta tolong si abang ni buat keje.. kemas tilam dia..

Tang ni yang tak syok.. sebab eh, dio buek-buek plak adegan tadi.. peluk aku pastu say.."sayang mak.."
Ha3.. time ni takdo dah raso syahdu..

Pandai dia nak mengelak dari buat keje... yang pastinyer dia selamat lah dari kena marah sebab tak buat macam ape yang aku suruh tadi.. aii.. bertuah punye anakk... sabar je lah....hmmmm

Tiada ulasan: