Selasa, 26 April 2016

Basikal dicuri orang!

Balik balik rumah je... pintu pagar ngko dah ternganga... baekkk punya!

Apa ngko rasa?


pelik? cuak? eh... rasanya tadi aku dah tutup rapat pagar ni... siap selak!

Acaner boleh ternganga camtu?


Hahh... camtu la aku rasa SEMALAM...!


Lepas amik budak2 petang semalam... nak masuk simpang ke rumah tu lagi aku dah nampak pintu pagar tu ternganga...


Blur jap!


Opal... 'eh mak, apesal pintu ni terbuka?'


nak jawab apa? tengahari tu sebelum masuk keje semula, aku selak dah elok2 pintu maaaacam biasa!

nak kata hasben dah balik, baru kejap tu dia wassap... stuck kat Nilai! kereta pun takde... so?


blur! blur! blur!

opal... ' mak tipon la abah'

pandai anak bertuah tu... 😅... time mak ngko blur ni, ngko bagi jalan!


call hasben... katanya baru sampai town Seremban...

' cer cek kasut... ada yang hilang tak? '

sebab dulu kan rumah aku pernah kena masuk sekali... masa tu 2 pasang kasut hasben kena cilok!

dengan kaburator RXZ dia pon kena rembat...


checked!

semua ada... elok terletak kat tempat ehh...


' cer cek basikal... '


checked!

confirm...


tu... basikal biru tu belonging to Opal...

haa... yang tu la... yillekkk... amma!!

nak kata apa? Opal? dengar je aku cakap basikal dia dah lesap, melungkup dia kat lantai parking tu... meraung!

(opal pun tak sedar basikal ehh dah takdo sebelum tu..)



baru 2 tahun pakai... baru je tukar tayar belakang tu.... dah losappp!
kesian Opal...


tu gambo lama, satu satunya kenangan yang ado ngan basikal tu... sabar lah Opal, agak ehh orang tu 'pinjam' kojap!

ontah la... dalam banyak2 rumah, basikal Opal jugak yang orang tu berkenan....😓


kot ada joki, jumpo la balik basikal tu... kalau takdo, makno ehh... takdo joki la tu....




4 ulasan:

PeRdU cINta berkata...

Sabar ya Opal...in sya Allah ada rezeki Opal dapat basikal lain...

Kesuma Angsana berkata...

Assalam, maaf lama x singgah sini... ade rezeki sambar yg lain nnti yer in sha allah

wahida berkata...

sian opal...sabar ye...insyAllah opal akan dapat basikal yang lebih best dari ni...kita doa sama2...

usry berkata...

Saya pernah kecurian motor tahun 1999 dulu semasa tinggal di Puchong, Selangor. Sedih sebab tak boleh pergi kerja. terpaksa korek duit ASB buat beli motor 2nd hand. Sampai sekarang motor 2nd hand tu ada lagi walaupun dah 13 tahun saya balik ke Perak.
Buat Adik yang kehilangan basikal tu, sabar la dik. Saya nak ganti pun belum mampu lagi. Kalau ada kemampuan, mahu saja saya sponsor sebijik basikal baru.