Khamis, 29 Mei 2014

Sombongnya...

al-kisahnya macam ni.......................

minggu tu boleh kata semua staff kat cawangan aku sama2 ' kerja' kan landskap opis... de pertandingan katanya.....

dah tentulah kena tanggal uniform... maka takde lah nampak calit palit ke hape kat bahu tu kan..... kita dah nampak sama semua...

semua pakai t-shirt.... and some pakai tracksuit.... de pakai sport shoes..... de yg pakai selipar je.... de gak yg selipar tah kemana - mana.... kaki ayam jek...... heheee....

de la 1 petang.... kisahnya.... kitorng bersadai tepi longkang tu.... dok betul2 kan batu - bata landskap yg dah sendeng.... senget benget..... herot berot tu.......

de la peh tu aku nampak 4 orang pemuda yang belia belaka... chehh.....

aku nampak diorg macam salesman jekkk... biaasa ... kalau de salesman nak promote barang ke... nak buka booth kat opis kitorg ke.... department aku la yg uruskan.... tu yg aku tunjuk kat diorg..... baik le kononnya nak tolong....kann...!!

taaapi............... 



sombongya!

senior officer kitorg yg de kat situ punye lah ramah mulut tanye2 kat diorg..... tapi diorg....

senang aku cakap............ takde adab!

cakap ngan orang tua.... berhenti la kejap.... pandang la muka orang yg bertanya tu... kan..??

ohh...tidakk.... budak2 tu jalan lintas lalu jek.... semuanya....de sorang tu main jeling anak mata jek....

yg tukang jawab tu pun... nak tak nak je jawab.... ' nak jumpa pegawai... '



ha3.... kesian senior officer tu... mentang - mentang la dia pakai t-shirt, track-suit ngan sport shoe je.....

nak jumpa officer ehh.... yg tanye ko tu officer la tu....

tu lah..... mentang - mentang lah pakcik tu pakai t-shirt je... tak pakai proper uniform... ngko bajet tu tukang kebun eh?? 

kesian senior officer kitorang tu... pueh gak la pakcik tu kena gelak ngan kitorg... sib la dia tak marah ngan kitorg..... kesian... kesian.................



takpe..... ktorang perhatikan je budak2 muda tu naik tingkat atas..... sebab jap lagi budak2 tu akan turut ke department kitorg jugak...

nak tau kisahnya selanjutnya....???

jeng jeng jeng...... 


Nota:

Dalam ni citer ni ada pengajaran sebenarnya..... tak kira la sape pun.... aku tak le nak mengata... tapi..... lebih pada contoh teladan..... 




Tiada ulasan: