Rabu, 18 Mac 2015

aduhai doktor dan lapor diri

hahh... nak citer gak ler sikit !


si kecik tu kena cpox ngam2 masa aku kena lapor diri kat department baru... -.-'

so pepagi lagi aku angkut si kecik pi opis dulu. sebab lepas lapor diri tu aku nak caww terus pi klinik! memang kena amik cuti... tak dapek nak terus masuk kojo kek tompat baru tu doo!


takdelah aku bawak masuk baby ke bilik bos tu... aku tinggal ler dia kat dalam keta ngan hasben. kebetulan dia ada masa tu. kang apa pulak kata bos... kan??

tapiiii..............



memang dah nasib gaknye. pepagi lagi dah kena 'kencing' ! sabo je lah....

aku tanye kat orang tu, bos de tak? dia jawab ada!

tapi bila sampai je kat depan bilik bos, gelap!!

uiikk...!



cari pegawai kanan lain... takde!

abih tu camne? camne nak lapor diri kalau takde pegawai kanan?

fine.... since pegawai kanan takdo, aku cari peg. kiri yg tertinggi kat situ. lapor je lah kat dia, then maklum terpaksa amik EL untuk hari tu.

nasib baik otw nak kuar pi klinik tu, selisih ngan staff yg bakal aku replace tempat dia nanti. dia bagi no. bos. dapat jugak aku lapor diri! tak kisah lerr via phone skali pun. yg penting matlamat tercapai.

bising gak lerr bos masa aku mintak EL.. abih nak buek camno! anak dah nak sakit! bukan den mintak2 doo!! hilang akal apo?!

sib dia bagi.. TQ bos!



then pi klinik. tang ni pun 1 hal.

'puan rasa, anak puan demam tak?'

tapi tangan doktor tu tengah test suhu kat telinga si kecik ni.

acaner tu? bukan ke sepatutnya aku yg tanya soklan tu..??? selalu kan doktor akan maklum kat ibu lepas dia detect suhu baby... kan?!!

lepas tu, aku try tanye. kot la boleh dapat m.c untuk jaga si kecik tu.. ^_^'

tanyo yo! ehh... doktor tu perli plak

'mungkin kat negara2 Eropah ada m.c macam tu, tapi kat Malaysia ni belum ada lagi'

huhu... sooooo 'sweet' lah jawapan tu... cergghh.... takpolah doktor... tak boleh bagi m.c takpo!


note; jagung bakar manis yg moist je kat mulut. Terbaekk dari simpang ke Palong 12!

4 ulasan:

Rina Hamid berkata...

kurang ajau betul doc tu. kalau kite mmg xkan kembali dah ke tmpt tu. huhuhu.

Unknown berkata...

Doc bg ubat ape sis? Ank sy 2bulan kena ciken pox ni sy xbw gi klinik lg rase xdemam lg... sy cume sapu losyen pink tu dgn mandi dgn air daun semambu jek... harap2 bby xdemam lah...

skuterlady.blogspot.my berkata...

Norhazrina Abdul Hamid, tu la pasal... sabar je la...

skuterlady.blogspot.my berkata...

Unknown, doktor bagi ubat pink tu jugak dengan ubat demam. teruskan sapu badan anak dengan losyen tu... pastikan badan anak sentiasa kering dari peluh untuk elakkan dia rasa tak selesa dan gatal. time ni mmg xde nak balut2 sangat badan... pakai lampin je...