Isnin, 5 Mac 2018

Lunch Di Black Canyon Coffee

 Assalamualaikum...

Update lagi... Harap - harap kali ni rajin makin rajin lah update blog... erm... jap!


You know what? Since anak2 de yang dah bersekolah ni, susaaaah sangat aku nak keluar pi lunch kat memana. Aku kena rushing balik masak untuk anak2. Lepas masak, anta pulak bekal kat diorang dengan beg kafa. Super terkejar - kejar... Super duper keletihan meredah panas terik matahari. Tau je lah kan waktu budak2 balik sekolah tu pukul berapa. 'masak' kulit tangan n muka dibuatnya... hew hew...

Setiap hari gitu lah... kadang adalah assistant.. kadang sorang... dulu teruk gak terkejar - kejar. Tahun ni kalau aku sorang je kena handle, aku bungkus je lauk kedai. Ngam untuk Opal ngan Fa'el makan. Untuk aku? Kadang aku bungkus je pisang goreng... kadang roti je. Petang baru dapat makan nasi. Tu pun sekadar jamah sebab dah kenyang makan roti or pisang goreng. Tu pon kalau mood nak makan nasi tu ada... hmmm



Hari tu dapat ler lunch kat luar dengan Shida. Selalunya kalau de kerja luar pun, aku still rushing balik tenghari. Tapi dah la... Letih la... Sesekali kena gak treat diri sendiri sesuatu yang special. Kena belajar lebih menghargai diri sendiri lepas ni. Dulu aku jenis tak kisah. Yang penting family didahulukan. Now a day arrr... Diri sendiri pon kena didahulukan jugak! Ingat tu... Dulu de orang ajar aku, apa keadaan pon kena hargai diri sendiri. Jangan abaikan diri sendiri... Tapi aku buat tak reti je... Takpe... La ni kena berubah... Must treat yourself well...


So? Here we are... Di Restoran Black Canyon Coffee... Kat ner tu? Haa... nak tau? Sila PM tepi!

Ni takda dalam plan asal... Last minit kata orang! haha... Happy? Ofcourse la happy! Kalau boleh nak selalu treat diri sendiri. Kira macam balas dendam lah sebab selama ni tak pernah terfikir nak treat diri sendiri kat tempat camni. Setakat treat diri beli junk food kat 7e tu ja... Tu pon lama dah tak buat! 

Hati sedih ni... semuanya lupa! Pikiaq pasai sedih kita ja memanjang... Meratap... teriaq... melalak... tu je lah yang dok ada dalam kepala! Lupa diri tu Allah jadikan untuk apa... Uishh... Ujian ni banyak gak buat aku beringat n belajaq! Banyak!

Yang selama ni pada aku... aihh... takde menda lah! Kisah tak kisah je... Semuanya... TAK APA!

Dah kena uji gini, baru nak sedaq diri... Tak palah... Tu tanda Allah sayang kita kan? Kalau tak diuji cenggini, kang makin teruk pulak hanyut... Dunia dah akhir zaman nokss... Owh... time ni aku tengah mood ok... Hati tengah sihat ni. Kalau korang baca next entry tu macam meroyan je... Paham2 la ehh... Tu maknanya, hati aku 'demam' balik. Biasalah... Badan kita pun tak selalunya sihat. kan?!


Tu dia... Shida punya soft drink... Kod 161 : Chocolate Frappe! Mabelessss... Memang cedapp! Tapi aku tak order tu. Konon tekak tengah haus gila... Nak la minum jus. Tengok menu, berkenan ngan jus kuning ni... Tau ka jus apa ni?

Haa... Jus nenas!

Cantik kan kaler dia? Tu dia! Kuning! Meletop! Skali dah tegukkkk...! Mak aiihh... MASAM!

Berkerut - kerut muka. Awat la masam sangat ayaq hang pa ni weih...! Masam weih! Aku punya la bayangkan jus nenas tu manis... Sedap meletop! Tapi pasai dah haus, teguk je la... Shida pon cakap jus nenas tu masam. 

Nak order camne? Takpe, korang duduk je dulu, nanti staff situ akan datang dengan menu and borang order... Korang order je ikut selera tekak korang, tulis dalam borang order tu. Dah selesai memilih, barulah korang panggil staff dorang untuk proceed order... senang sangat! Lepas tu? Tunggu je la sampai dorang serve menu yang korang order tu.


Dua - dua pilih kod yang sama, no.22 tapi Shida pilih Fusilli Noodle with Chickn Tomyam. Aku lebih suka pilih Thai Rice Noodle with Chicken Tomyam. Rasa sama je... Tapi untuk Thai Rice Noodle ni special sikit. Aku bayangkan rasa dia macam makan bihun biasa tu. Tapi... Ya Allah... sedapnya! Lain dari bihun yang biasa tu. Ni tekstur bihun dia agak kembang sikit dari bihun biasa tu. Tapi memang sedap. Kena dengan selera aku... Tak tau la sebab apa.. Lapar ke? atau sebab tak pernah treat diri sendiri... hah hah... Tapi memang sedap...

Kecuali jus nenas... Yang tu je failed! Masam!




2 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Sesekali, kita kena juga layan diri sendiri selepas penat melayan orang lain...

Hans Hanis berkata...

selalu lalu jer dpean restoran nih
tak pernah singgah lagi :)