Khamis, 9 November 2017

Shopping buku untuk anak2

Final exam anak2 dah lama selesai. So sepanjang masa 2 minggu ni, dorang bawak balik kertas peksa masing2. 

Fa'el... aku lum risau sangat. Baru darjah 1. Result peksa dia pon masih tahap cemerlang lagi. Yang aku risaukan ni, si Opal. Result dia memang selalu jadi masalah kat aku. Kalau nak dibandingkan dengan Fa'el, result Opal memang jauh sangat bezanya. Huhu

Tu budak arrr... boleh je dapat result best tapi arrr mesti kena betul2 pantau dia study maaa... Kalau tak arrr... ke laut la result dia. Aku dah pernah test masa dia exam akhir tahun darjah 3. Masa ni memang aku betul2 pantau apa yang dia patut ulangkaji... apa yang patut kena baca... review sama2. aku siap printkan soklan tambahan untuk dia, suh dia duduk ngan aku buat sesama.

Gigih masa tu walaupun dikacau kat Faiq... Adeihh... budak tu kecik tu arrr.... slalu bikin hati mak dia ni geram tau... ada je 'keje' yg dia buat time aku tengah ulangkaji ngan Opal. 

Tapi alhamdulillah... ada kesannya bila aku sama2 duduk ngan Opal buat ulangkaji. Result dia lebih baik daripada exam yg lepas masa tu. Leh kata berjaya la sebab Opal mampu naik kelas. Kalau x, tetiap tahun dia kat kelas tuuuuu je.

Tu masa darjah 3.

Tahun ni... aku biarkan Opal ulangkaji sendiri. dari awl, pertengahan ke hujung tahun... taaaapi, tu la... drop down balik result dia... ayyoyoyooo...

Anak nan sorang memang nak kena pantau betul2 la.. tak leh dibiarkan ulangkaji sendiri dah. Ni dah nak naik darjah 5 tahun depan. Tinggal setahun je lagi dia nak tempuh UPSR ( kot la masa tu ada lagi exam tu... )

So... nak kena jugak buat latihan kat rumah. Kena la cari buku - buku latihan yang sesuai untuk Opal. 

Owhh... kat web Bookcafe akan sale tak lama lagi. Boleh ler beli buku2 yg aku nak bagi kat Opal untuk dia ulangkaji nanti... Jom! Beli buku kat web Bookcafe. 



Tiada ulasan: