Selasa, 24 Oktober 2017

2 kali salam daaa...


Tu jagung manis... De staff dari FAMA jual kat pejabat. Asalnya malas nak beli, tapi teringin gak nak rasa. Beli jugak la... Tu pun lepas Shida jual bahagian dia sikit kat aku. Haha... Stok yg staff FAMA tu bawak tak mencukupi. FAMA manaaaa? FAMA Pilah!

Memang sedap! Manis!

Hah... cerita semalam. Tengah hari tu masa amik Fa'el dgn Opal, aku tanya Fa'el... Pagi tadi tak salam mak ek?

Fa'el senyum... Ada la mak! Salam la tadi....

Laaa... aku mati2 ler ingat dia monyok sebab tak salam ngan aku pagi tu. Fine! Legaaaa... Tapi malam tu aku tetap minta maaf kat Fa'el dgn Opal. Sebab malam tadi aku tak sengaja terjerit kat diorang berdua. Aku stress pasal hal lain... Dengar lak Jannah nangis tak berhenti. Masa tu lak aku tengah 'berperang' ngan kuali dan sudip kat dapur... Kepala pulak tengah serabut, hati tengah sedih... Memang tengah down sgt, dengan tak sengaja... aku terjerit kat diorang berdua... Ya Allah... istighfar aku byk kali lepas terjerit tu... 1 badan menggigil menahan marah.😥 

Ye... aku banyak memendam rasa sebenarnya... sampai ke hari ni... bila terlampau tertekan, aku jadi menggigil 1 badan ( ni sejak aku pantangkan Jannah! )... 

Menyesal sebab aku dah janji dengan diri sendiri nak kawal perasaan ni. Tapi malam tadi terjadi lagi...😥

So... lepas dah lega tu... aku peluk Fa'el... sebab dia yang menangis masa aku jadi macam tu... Dia kecik hati ngan aku la tu... being mak, kalau dah buat salah kat anak... tetap la kena minta maaf...😢

Aku bukan mak yang terbaik... tapi aku nak diri aku ni jadi mak yang baik untuk anak2... 

Okay... tu malam tadi punya cerita. Bangun pagi ni Fa'el ok... Cuma lepas siap pakai uniform sekolah, masa nak tenyeh minyak rambut... aku tengok dia terlelap ngan minyak rambut Pomade kat tangan. Awal dia siap hari ni. Tak macam semalam, sampai kena leter! 😁

Sampai kat sekolah, aku salam dia dulu. Lepas tu baru salam Opal... Fa'el masa tu dah jalan ke depan sikit, tetiba dia patah balik.

Kenapa?

Nak salam mak la... Tadi belum salam!

Dah salam la tadiii...

Belum la mak!

Hahaha... adakah penyakit terlupa aku semalam dah berjangkit dekat Fa'el pagi ni? 😁


Takpelah... Aku layankan sambil lap muka dia yang bercapuk ngan bedak! Muka Opal pun bercapuk gak tadi... aku lap kan jugak... hehe...

Dan... aku pegi keje pagi ni dengan muka tak siap! Takde bedak, takde tepek krim pape kat muka. Redah je!😁

2 ulasan:

Maria Firdz berkata...

Lapar tengok jagung rebus...

Azhafizah MN berkata...

heheh..bila dah banyak berfikir jadi gitu lah kan.