Selasa, 25 Julai 2017

Bye my Nouvo LC...


Aku punya la sayangkan skuter tu... sampai de entry dalam tau! Khas untuk skuter tu... haha... Tapi tu la... makin lama, maintainance dia makin bertambah... Banyak nak kena repair... Niat yang konon tetap nak pakai skuter ni sampai bebila tu, tinggal niat je lah... huhu...


I have to let it go laaa... Apa nak buat... Dah de orang berkenan sangat dengan skuter ni. Asalnya just acah2 nak jual je... Pi tanya kat kedai motor, dorang nak 2k je... Alahai.... rugi banyak lorrr... Hehe... 


Lepas tu, pada suatu pagi yang hening... husband aku pi citer kat member sekerja dia. Tau2 je, member dia terus hamik gambo skuter tu dan masa tu jugak dia upload kat web mudah.com.my...


Sekejapan yang hamat... tengahari tu tetiba dapat call, de orang nak beli. Bersungguh - sungguh dia nak. Katanya, untuk isteri tersayang. Wife dia dah berkenan sangat dengan skuter den! huhu... Petang tu jugak, mamat tu sampai ngan member dia... ukkk alohhhh... tak dapek nak menahan dooo...


So? Ngan berat hati, coz i sayang skuter tu tau... kitorang jual la jugak kat mamat tu. Katanya, wife nak pakai pi - balik kerja... Tu la suami, bila dah betul2 sayang isteri... gigihkan juga tu tunaikan apa isteri nak... Hangpa kalau dapat suami lagu nih... sila hargai betul2 naaaa.... nasihat tanpa penaja ni untuk aku jugak... 


Fine... sekarang ni, sejak habis cuti bersalin awal bulan hari tu... aku pi - balik keje ngan kereta. Huhu... Belanja untuk minyak keto kasar wuiikkk.... Hati dah mula gian nak bermotor balik ni... taaaapi....


Bukan takde motor lain kat rumah tu... adooo... tapi tak tergamak nak pakai. Pasal apa? pasal ehh... sekali ko start, bunyi ehh sebatu leh dengar... hahaha.... 


Idak ler gitu... perumpamaannya gitu... Yamaha sport tu bunyinya kuat lorrrr.... Tu yang tak sanggup nak pakai... hehe... nyampah je husband aku dengar reason aku... kih3... sebenarnya bukan pasal tu, aku ngelat sebab motor tu de klass... aku jakun hamat ngan motor yang de klass ni... Takpelah, sooner or later... aku try la bawak motor tu nanti... hoho... Nanti nanti lah... k bye!



Tiada ulasan: