Jumaat, 11 November 2016

Ujian Allah untuk aku

Salam semua,

Semoga Allah merahmati kita semua di pagi jumaat ni... penghulu segala hari... 🙂

Since last week... aku rasa down sangat... sedih, kecewa... hampa... sakitnya hati macam disiat - siat... terluka... semua ada...

Menangis? tak payah cakaplah... hari2 kot aku menangis.... hari2 kot aku tak mampu kawal emosi aku...

Tak pernah sangka aku akan diuji macam ni... sampai aku takde tempat nak mengadu masa tu... mood kerja ke laut... datang kerja tapi hati kosong...

jiwa ni sakit sangat sangat... sampai anak2 pon perasan... Opal n Payel pernah tanya, " kenapa mak selalu menangis?"

Ya Allah... tak tau la camne nak cakap kat anak2... aku cuma mampu cakap, " kalau Opal dengan Payel nampak mak menangis... Opal n Payel peluk mak kuat2 ye... supaya mak tak nangis lagi..."

Anak2 angguk... takpelah anak2... ni ujian mak... dan masa tu aku sedang mencari kekuatan untuk hadap ujian Allah ni...

Korang tak payah tau lah ujian apa... tu biarlah aku simpan dalam hati... dan orang2 tertentu je yang tau... thanks pada orang2 yg tahu tu sebab sudi dengar masalah aku...


Hari ni aku ok... sedih tu ada cikit tapi tak ler emosi macam semalam dan seminggu yang lepas ni... hari ni aku rasa kuat walaupun masih dalam ujian Allah... yup... tetiba kekuatan tu datang lepas aku betul - betul berserah pada Allah...

DIA je yang tahu apa yang baik untuk aku kan? so... now... i'm strong a bit... inshaallah... day by day aku akan lebih kuat untuk berdepan dengan ujian ni... doa aku tetap tak putus tapi dalam masa yang sama aku berserah pada Allah... inshaallah...

korang doakan aku kuat dan murah rezeki...

lagi pon.... dalam keadaan aku sedih dengan ujian ni... Allah berikan aku 1 pemberian yang tak disangka - sangka... 😅

memang tak sangka sangat yang ni... tapi aku syukur...

aku bersyukur juga dengan segala nikmat yang Allah bagi aku sebelum ni... yang aku tak sedari langsung... dalam susah aku, banyak rupanya yang Allah bagi.... tinggal aku je yang lambat sedar dan perasan... al-hamdulillah... la ni aku sedaq dah... al-hamdulillah...

Dan ada nikmat yang Allah bagi sekejap beberapa hari ni masa aku tengah bersedih... pun aku bersyukur sebab nikmat tu datang lepas bertahun aku tunggu... walaupun sekejap je... aku tetap syukur... hilang dah rasa rindu aku pada nikmat yang satu tu... apa dia? biarlah aku sorang je yang tau... hiksss... 


tak tau la lepas ni dapat ni dapat rasa lagi ke tak nikmat yg buat aku rasa bahagia sangat tu... takpelah... saat yg datang sekejap tu akan tersemat jauh dalam lubuk hati aku... Allah je yang tau.🙂

owh... pemberian yang mengejutkan tu? jeng... jeng... jeng... coming soon!


8 ulasan:

Kakzakie Purvit berkata...

Kakak membayangkan rasa bahagia sebab Opal & Payel nak dpt adik hihi...
Apa pun bersyukur mampu menghadapi ujian Allah dgn kesabaran dan terus mendekatkan diri kepadaNya..

Moga yg pahit segera berlalu.

blasahje berkata...

kak zakie : inshaallah kak... terima kasih mendoakan sy ^_^

PeRdU cINta berkata...

Moga TERUS tabah dan SABAR ya...insyaAllah boleh..

blasahje berkata...

perdu cinta : terima kasih... inshaallah

Ann Ishak berkata...

tahniah pada berita gembira tu, tumpang gembira sama :)

sunset berkata...

akakkk.. kuatkan semangat.. Allah tahu kekuatan akak.. tahniah utk rezeki itu.. moga d permudahkan semua urusan..
terima kasih utk buah koko.. he.. u know me ^_^
xoxo :-)

blasahje berkata...

sunset : yess... i know you...hewhewhew...

blasahje berkata...

sunset : tqvm... inshaallah...