Isnin, 24 Oktober 2016

Mana rakaman GV3 minggu ke 2 aku?

Malam tadi kan konsert kedua Gegar Vaganza 3...

Tapi aku tak cadang ler nak tengok awal  - awal... sebab aku malas nak ngadap iklan2 selingan masa siaran langsung GV3 tu... tah hape.. tv berbayo pun nak letak iklan jugak... pehtu harga tiap tahun kalau boleh nak kasi naik... amende lah....


so aku biorkan bebudak je ngadap tv.. 2 hari kat rumah atok Pilah, diorang tak dapat nak ngadap tv... kasi chance la jap kat diorang... petang tu pon aku dah paksa Opal n Payel temankan Amie main2 kat laman rumah... haha

tapi Opal dah tido awal malam tadi... Payel je belum... budak bertuah sorang ni memang suuuuusah nak disuruh tidur. melainkan kalau dia memang betul2 mengantuk... yang tu ngko tak payah suruh... tapi ngko akan rasa payah nak kejut dia bangun once dia dah tidurrr... makan masa ye nak kejut dia ni...


kebetulan masa tu hasben takdo... dia keluar balik petang tadi lepas kitorang sampai dari kampung.. ngam kul 10 setengah dia balik... time tu dia tanye.. tak tengok GV3 ke?

aku ngan confident yang amat sangat cakap... TAK!!!

sebab dah rakam...

tahap confident tu tinggi melangit.... skali hasben check.... argghhhhh.... takdo!!!!

aku ingat tau... aku rakam bersiri dari konsert pertama GV3 lagi.... hoiih... aku memang fans GV dari yang pertama dulu... masa tu belum top! orang tak layan pon... sekarangggg.... world tranding katanya... hamik ngko!

makin meletops ler Dato' Seri Vida...

skali check takde!!!!... buntang mata aku pandang Payel.. Opal selamat tak kena tenung ngan aku... sebab dia dah tidur.. tu pon lepas aku cakap, jap lagi mak nak tengok Opal buat ulangkaji... pffttt.... cerghhh!

tau bersalah ke hape... time tu la Payel ngorok muka bawah bantal... terlelap terus!

saaaabor je lahhh..... ada la yang budak2 bertuah tu tekan tekan tadi sampai rakaman GV3 aku pon takdo dalam senarai rakaman.... aloohhhhh.... dapat tengok hujung je... huhuhu...

aiiihhh.... jadi lah... nasib baik ler persembahan 2 artis ni memang time hujung hujung... dapat ler jugak tengok.... heeee


1st... Elly Mazlein... tunggu sangat nak tengok dia bawak "Berpisah Jua' lagu Ziana Zain tu.. mampu kah...?

Suara dia kan lain.. ala - ala husky kepit kepit tu kan.... nak ler jugak dengar versi Elly...

Hmmm... ok lah dia bawak malam tadi... versi dia... tapi 1st nak tarik tu de terkucil sikit... siksa gak dia nak nyanyi lagu tu... hehehe... terkeluar habis suara dia malam tadi...


lagi sorang... Siti Sarah!

dia dapat 'Teratai Layu Di Tasik Madu', lagu Fauziah Latiff... pon nak dengar gak versi dia sebab korus lagu tu pon tinggi gak tu...

Tapiiiii.... malam tadi macam tak puas ler dengor dia nyanyi... macam dia control sangat hujung2 lirik lagu tu... dah hujung tu pon macam tak lepas habis masa korus tu...


Senarai lagu pilihan minggu depan :

1. Zarul               - Generasiku ( OAG )
2. Siti Sarah        - Joget Sayang Disayang ( Anita Sarawak )
3. Azharina         - No Women No Cry ( Bob Marley )
4. Nora                - Sudah Ku Tahu ( Projector Band )
5. Ameng            - Lelaki Seperti Aku ( Aliff Satar )
6. GMie Screen  - Seni Berzaman ( To'ki )
7. Elly Mazlein   - Perawan atau Janda ( Cita Citata )
8. Zur Eda           - Karma ( Cokelat )
9. Intan Sarafina - Penantian ( Black Rose )
10. Rem              - Penawar Rindu ( Orchid Abdullah )
11. Shidi             - Mengapa Dikenang Mengapa Dirindu ( Herman Tino )

Pemenang Suara Paling Menyengat minggu ni : Azharina

Yang tersingkir : Razis Ismail...


Hasben record semula untuk minggu depan... tengok ler ape jadi... hilang lagi ke tak...😂


2 ulasan:

Kakcik Nur berkata...

Hari ini ada ulangan kan? Jam 1.30 nanti kalau tak silap kakcik...

Kakcik pun suka tengok rakaman sebab boleh lompat2 bila iklan dan lawak bodoh Nabil... :)

blasahje berkata...

kakcik Nur : ye ke? alamak... tak sempat record... tq kak bagitau ni.