Sabtu, 10 September 2016

Bila beg susu anak tertinggal di pejabat

Ohh... Sekarang ni aku dah kat kampung... Kat rumah mentua... Budak budak dah tido lena dah semua. Penat dan mengantuk... Hari ni semua kena bangun awal pagi... Hehe...

Sebab, sebelum balik kampung tadi... Diorang kena ikut aku ot dulu... Saje, cari duit lebih sikit... Nasib baik le jugak diorang de temankan termaauk hasben. Sobab ehh... Aku ngan Shida jo yang rajin buek ot hari ni... Yang lelain ? Dah cuti gak ehh... Hahaha...

Ralit buek kojo, ghupo ehh dah tongah hari... K lah... Aku amik dah beg susu tu lat pantry... Letak kat kerusi depan meja komputer tu... Dah siap pesan kat anak dah tu...

Beg pampers aku amik, otw nak keluar opis... Aku serah kat salah sorang dari abang2 Amie... Pehtu memang aku tak tengok belakang dah. Kepala ni dol fikir nak blah cepat... Anak2 dah tinggalkan aku sorang... Diorang dah berdesup dulu ngan haaben pi kat kereta... Laaagi la aku kelam kabut nak cepat... Dalam kepala ni percaya yang takde dah barang2 tertinggal...

Ngam2 maghrib tadi baaaaru perasan! Yang beg susu Amie takde... Alaaaaaaaahaiiiii...!!!!!

Ingatkan takdo dah barang yang tinggal... Ingek kan dah angkut dah semuo beg.... Ghupo ehh... Ado yo yang tinggal...


Argghh... Sudah!!!!

Acaner ni? Aku memang ingat salah sorang dari abang2 Amie dah bawak masuk kereta dah beg susu tu... Aloloh...

Nasib baik ler kat rumah de standby susu Amie... Memang tiap bulan, kitorang beli lebih. Untuk stok sebulan... Kot susu habih tengah malam, ada lah stok gantinya kan... 

Paling kurang 4 peket sekali beli... 1 untuk hantar ke rumah pengasuh... 

Tak terbayang, acaner lah gayanya hasben nak pi opis aku tu memalam camni... Ish... Ish... Opis tu dah ler banyak kisah mistik... Seram lah...heee

Tak ku izinkan gitu... Hew hew...

Shida, kot la ko baca blog aku ni... Selasa nanti tolong ler letak beg tu betul2 atas kerusi aku ye.... Kang jadi bahan plak kang... Sebab aku tumpang beg tu kat tempat brader pembantu pejabat kita tu... Hahaha....

Omg... My hasben dah otw balik ngan stok susu tepung Amie... Tak lalu Bukit Putus tapi lalu Biku... Omg... Omg... Biku tu weihh... Bikuuuuu....

Hmmm...

Meleter jugak ler aku kat anak2 tadi... Haha... Tapi tak ler marah... Geram je.... Sikit... Ishhh... Aku pun silap... Tak tengok betul2 sebelum kunci pinti pejabat tadi... Tapi bukan sebab aku leka ngan Pokemon ye... Tak langsung... Aku nak cepat sebab tak mau tinggal sorang sorang kat opis tu...



1 ulasan:

Petak Bunga berkata...

sy pulak selalu tertinggal hp kat ofis..
dah bnyak kali.. nasib baik x hilang.