Isnin, 16 Mei 2016

Patutkah aku letak banner ngeri tu?


Macam kena je ngan entry aku kali ni...

Cerr tengok gambar kat bawah ni... sila abaikan longgokkan dedaun kekeringan tu... yang tu gigih orang rumah ai sapu... tapi tak sempat nak bako!

musim kering kan? pembakaran terbuka ni memang tak digalakkan kan? so.. biar dia terlonggok kat situ...

cerr tengok gambar selonggok botol minuman tak berdosa tu... nampak tak?


nampak? ok.... semalam siang 'benda' tu takdo kek situ yo! takdo..!!!

pagi ni ai nampak that rubbish terlonggok ELOKKK kat situ....

tapi ni bukan first time aku jumpa longgokan durjana tu kat luar laman rumah aku ni...

meh nak cerita ni... 


tempat longgokan dedaunan kering tu asalnya ada pokok... sebelum aku pindah ke sini, ada orang jadikan pangkal pokok tu tempat membako sampah...

1 hari nak dijadikan cerita lepas je aku pindah ke sini, masa orang rumah ai bako dedaunan kering tu, ngan pangkal pokok tu sekali terrrr bako! 😅

rentung pangkal ehh.... aiseyyman!  😨



takut pokok tu tumbang, kitorang tebang! tinggal tunggul je.... lepas tu... start lah... jap kang ada polisterine makanan kat situ...

jap kang ada penggelek cat tu kat situ... tu pun tak cukup sifat sebab dah lunyai! 

baru - baru ni gabus putih tu.. ada dalam 2 3 ketul kat situ... baeekkkkk punya!

credit pic : google search

ni hari ni... tu.... selonggok botol minuman!
// kononnya cerdik, si pembuat angkara buang jauuuhh sikit ke sana....😤

tah mana lah datangnya!!! tau tau dah terlonggok kat situ... aduhaiii... saaaaakit mato den tengok!



tong sampah punyelah melambak... tang situ jugak yang dicampakkan sampah sarap tu!

mato sakit... hati den pun yo gak sakit! 😫



sooooo.... patutkan aku letak banner ngeri tu?

jangan buang sampah

ishh... ish... ishh... aku tak sampai hati lah!  [ gambar credit to : LULU CALDINA ]


sekian kisah aku hari ni...


6 ulasan:

Ann Ishak berkata...

PATUT letak, sekian hihihhi

InaYusoff berkata...

kalau dah geram...
ape salahnye..
hahhahaha..

blasahje berkata...

ann : hehe...rasa cam kejam je....

blasahje berkata...

ina : hahaha.... tak sampai hati tapi memang geram pon!

Kakzakie Purvit berkata...

Letak ajelah dik bagi org sedar dan takut hihi...

Nooriah Abdullah berkata...

assalmuaaikum dik
mmg patut pun letak kan
kdg bila tengok orang akan sedar semula kann