Khamis, 23 Julai 2015

Hari pertama beraya 2015

Salam Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin…

Korang dah kerja? Bila naik kerja?

Aku tambah cuti hari ni.. ala… 1 hari je, sok aku kerja lah.. hikss… hari ni de hal nak dibuat. lama sangat dah bertangguh, kali ni tak boleh tangguh lagi dah…

kalau bertangguh, alamatnya habok pon tarak…meh ler dengor citer raya aku. yg tak seberapa al kisahnya nih…Open-mouthed smile

DSC_9332

dikk… minta apa tu?

si kecik ni dah 7 bulan lebih dah sekarang. ini kat umah mentua. kita balik awal, 2 hari sebelum raya. Seremban ke Pilah tu bukan ler jauh sangat kan? sejak ada jalan lurus tu, kurang 1 jam biasa dah leh sampai Pilah…

tapi malam rabu tu, dekat 2 jam baru sampai Pilah.. huhu… tu hasben yg drive tu. kalau aku yg drive…hmmm… mau 3 jam tu.. haha… kereta banyak weiii! redha je lah follow…

asal ehh hasben nak blik nek motor RXZ kesayangan dia tu, aku plak drive kereta ngan anak2.. uihh… nasib ler baik tak jadi. pueh ler aku buat muka seposen tu depan dia…

sebabnya.. malam raya tu dia kena keje… bomba dikkk… bukan keje opis. nak cuti raya kena ikut giliran.. tak lehh suka main hentam je cuti macam dok opis. kena plak standby kat Tol Senawang tu haaa…. lagi lah…

tu yg dio nak bawak RXZ tu… nak berulang alik dari kampung ke Seremban… aloloh… #syukur selalu bila nawaitu tu tak jadi.

IMG-20150717-WA0011

haduihh… nampak tak kecelaruan yg berlaku di situ… Crying face

puas la nak pujuk si kecik tu… alahai Faiq, payah nau dia nak stay still… tu sakan dia membongkah nak merangkak… oiihhh… lasak kemain budak sorang ni… lenguh tangan mak kau ni pegang dik oii…

tahun ni raya pertama jatuh pada hari jumaat kan?

pagi tu lengang… kalau tak, kul 10 pagi lagi umah mentua aku dah meriah ngan tamu. oiih… tetamu mentua aku ni ramai… tak menang tangan weiih nak layan…

lepas semayang jemaat tu, me and my famili sajork pi beraya. pi balik umah Opah aku kat Batunam tu…

IMG-20150612-WA0004

the moment… the Cicit… and the Moyangnya…. Faiq with his great great grandmother…

Masa kitorang sampai tu, Opah tengah tido. penat kata acik Faezah… pagi tu ramai yg melawat dia tak henti2 sampai petang… kitorg kira last trip yg dtg jengah Opah… by that time masa kitorng sampai, Opah dah ketiduran.

sampai kitorg balik pon, opah masih tido… so kita just salam je lah Opah. kita dok usap tangan dia pon, she still sleeping…

sian opah…

this year dia dah 80’s…. 80 or 82 tahun dah…

kita dok dalam sejam je… lepas tu zasss………….. kita balik ke Pilah… while ayah and adik2 ku sekelian, diorng balik umah ayah…. ke Bahau nuu…

sebelum balik umah mentua semula, kita singgah umah angah ( my SIL ).

masa nih aku dah keletihan amat.. owhh… otw nak pi rumah kak ipar aku tu, kitorang terlanggar mende jap kat area hutan. otw dr Batunam le masa tu…

hasben kata kucing… huhu…. aku cuma nmpak kelibat putih je… tau2 dah gedebuk!!!Crying faceCrying faceCrying face
hutan!! ade ke kucing??

hasben dah cuba elak… tapi mende tu boleh ptah balik, langsung ler gedebukk…

keta belakang rapat plak tu mengekor kitorg… tapi hasben kata keta belakang dapat elak dari langgar mende tu… apakah itu agaknye ye???


2 ulasan:

Ann Ishak berkata...

saya dari bahau pagi pagi raya pertama nak balik KeeL, jalan masih clear...maybe orang ramai start beraya lepas solat jumaat

aizamia3 berkata...

Tak puas kan bercerita pasal raya.. huhuhu.. :(