Isnin, 9 Februari 2015

persiapan majlis cukur jambul & berendoi

Sebut pasal berendoi... aku de pesan kat cik jijah, belikan belon bebanyak.... aku kan 'injured' dek c.pox tu... 'meriah' woiii dia punya bintik2 air tu.. kat kepala yg sakit tak hengat tu.... saaakit! berdenyut - denyut tak leh nak cakap le... meong semacam je....

Nahh.. amik ngko!! sepapan dia beli... cik jijah cakap belon tu sejibik macam bontot orang... ngah, itu bentuk LOVE la woii..... ngko dah knape? ha3...
aku siap skodeng blog2 bloggers lagi semata - mata nak cari idea hias katil baby ni... kan nak berendoi.. dapat hias sesimple yg boleh pun dah ok sangat dah..

aku hias adik beradik je... takde upah orang... semua pakai yg dah sedia ada je.. kecuali belon dgn gula2 tu..


miahahaaa................ ngko ingat ni citer katun hansel n gretel ke,long? bising cik jijah... tak terpikir ler pulak... he3..

macam nak sambut birthday pun de gak.. ngan belon penuh kat hujung2 katil tu.... gula2 tu aku lekat2 gitu je kat tepi katil baby.... sengaja... nak bagi budak2 yg join nenek2 diorang berendoi tu nanti seronok.... disamping tu.. tak payah nak kemas2 sangat lepas abih majlis tu... confirm letih! ^_^


taapi.... buai ni memang best... 2 dalam 1... nak pakai jenis enjut boleh.. nak pakai katil baby tu pun boleh... ^_^..  mak aku yang tolong carikan dulu... 3 beradik ni semua dah rasa buai ni... dari opal, Fa'el... sampai ler si kecik ni....



hahh... tu dia.... tukang kecah... cik jijah kita punya buah hati pengarang jantung ni susah tul nak dengar dia merengek... lasak oiii.... orang membungkus goodies... dia pun nak tolong sama... baru 8 bulan.... deeebott oiii....


ni.. kelapa ni... memang dah cun dah.... canggih lagi.. siap bertangkai tuu.... taaapi..... bontotnya berlobang le plak... terlebih potong.. hu3...


magik oihh.... kelapa hijau dah tukar kaler... miahahaaa... atuk dolah yg tukar... penat ngko tampal bontot kelapa hijau tu kan sham? agagagaa..

k lah... tu citer sehari sebelum kenduri tu berlangsung... sementara aku 'kerjakan' pe yg patut kat umah ayah, petang tu hasben aku cabut balik Pilah sebab nak 'aqiqah' kan kambing... kitorang upah pak mentua aku aqiqah n masakkan kambing tu.


gitu lah....




1 ulasan: