Jumaat, 16 Januari 2015

hari pertama persekolahan 2015

hari pertama persekolahan?


al hamdulillah.... semuanya berjalan dengan lancar........... tahun ni bukan opal sorang je bersekolah.... payel pun sama..... tahun ni dia dah genap 5 tahun dah.... memang dah sesuai sangatlah kalau dihantar ke sekolah....


memandangkan tahun ni opal dah tahun ke dua, maka... kurang sikit lah rasa risau dihati........ tak boleh kata tak risau langsung... TAK.... masih perlu ada rasa risau tu sedikit..... penting!



Untuk Payel.......... oh my....... dari sebelum dia mula sekolah lagi aku dah risaukan dia sesangat. macam2 pesanan penaja aku dok kirimkan ke telinga dia tu... boleh kata kerap ler aku pesan... macam - macam le yang aku pesan.... ehh.... banyak.... sampaikan pagi tu sebelum dia dihantar ke sekolah dek abahnya pun aku masih lagi sempat berpesan macam2....

mak aku dulu pun tak macam tu.... heeee




persoalan utama... menangis ke tak tu nanti? atau dia meraung je kuat2 bila abahnya tinggalkan dia kat sekolah tu nanti? ( over mak ngko ni tau..................! )




hohoho...................


once abahnye muncul je depan pintu............ takde nak tahan - tahan dah..........

' nangis tak dia?'

' tak...!'


dasar tak mau percaya... aku tanya lagi...

' tak nangis?'

' tak..... dia turun dari skuter tu..... terus je masuk dalam......... '




cehh..... nampak tak? sape yang over kat situ... iye...iye.... aku lerrr tu..... abahnya cakap dia relax habis... masuk2 terus duduk tak toleh kiri kanan dah....


haiihh.... sebijik macam opal masa mula2 sekolah dulu.... sebijik sungguh...............

citer si opal de di sini : opal dah start sekolah hari ini >_<




Tiada ulasan: