Jumaat, 2 Januari 2015

Cuti Sekolah : 2 beradik dengan kambing Pak Jai...

Sape Pak Jai tu?

Haaa..... Pak Jai tu... abang pada hasben aku.... a.k.a pak sedara bebudak bertuah tu lerr..... boleh kata tokey kambing.... kat belakang rumah mentua tu je kandang dia... tinggiiii.............!!!


lebih tinggi dari rumah nenek... he3.... sebab kawasan belakang rumah tu berbukit sikit..... rumah nenek bebudak ni leh kata macam kat kaki bukit la.... lebih kurang camtu lah...


1 petang tu... tengah mengulit si kecik tu ( tengah awal2 bersalin ni, memang memerap je lah dalam rumah..... ), tetibe dengar Pak Jai diorang dok jerit2....


'hahh... kejar kambing tu.... kejar...!!!!'

aku sekodeng le ikut tingkap... nampak le si no. 2 tu dok berlari2.... aiihh.... dia ke kejar kambing... berani le pulak?



hari tu kemain takut sangat dengan kambing... hu3... bukan dia je... ngan aku skali takut kambing....

malam tu aku tanye dia

'kejar kambing ke siang tadi...?'

'a'ah.... dengan naufal.............'


hmmmmmmmmmmmmmm..... iiiye la sangat tu......... muka dia? biasa......... toyer gitu je lah.... slambe sungguh dia menjawab.....


taaapi... takkan pulak dia nak menipu.... nak tak nak... kena lah percaya jugak.... mungkin betul dia kejar kambing tu tadi.........


then........................



'iye..... sekor! berani lah diorang kejar......'


see.... i told u.... i told u......

' skali datang kambing2 yg lain..... mak tengok budak berdua ni yg lari.... tu... menyorok kat belakang reban ayam tu haa...........................'


agagagagaaaaaaaaaa....................................... skali tu nenek 'pecah lobang' daaaa...... ha3.....

kantoi..................!!!!








1 ulasan:

Ann Ishak berkata...

kalau sekor berani la dia ek