Khamis, 24 April 2014

dari sakit pinggang ke UPT

Apakah maksud UPT itu?

Maksudnya ialah............. ehh... nanti kang aku catat kat sini....................


Sakit pinggang? ye... sakit lama datang balik... tapi lama tak lama sangat lah... awal tahun hari tu kan ke aku eksiden....

sampai de orang cakap aku ni cam stunt women.............. hahaaa.... stunt women ehhh...?? sikit hari lepas tu, orang tu plak jadi stunt man! datang opis... hahh...ngko ! siku calar balar merah2 tau..... kes eksiden motor gak.. tapi sian sikit la.. pasal dia kena himpit dek kereta.... jalan tu plak tengah dalam proses selenggara..... lepas hilang kawalan tu yg dia tersembam ke tanah tu....

de orang nak tolong? huhh.... aku ni kira bernasib baik la masa tu... orang ni? tak... udah le jatuh tersembam.... kena hon plak tu..... disangka mabuk gamaknya! tu awal tahun ritu...

lepas check up kat klinik.... semua ok... tu pun makan minggu gak baru sakit tu hilang.. lebih2 lagi tang pinggang ni.... 'i jatuh gedebukkk oiii.........' pinggang belah ni jatuh dulu............ melambung gamaknya aku masa tu...........


Hari ni sakit pinggang tu dtg balik.... duduk tak tentu arah dah... nak berjalan pun berkira2... nak naik motor? siap angkat kaki tu ngan tangan... punya la tak daya.... sakitnya sampai 'tangkap' kat sendi.... tencot sikit la jalan....


sib la dah bagi hint kat shidot ngan pakcik ajid tenghari tadi....................... acik! harus petang ni saya tak muncul... kalau betul, paham2 je lah ek?

ok... ok.... diorg angguk jekk.... hahhh... yg lelain jgan buat spekulasi macam2 ehh... mentang2 le hari ni malam jemaat.... xde maknanya! i sakit pasal eksiden dulu......

so petang tadi ke klinik............... doktor kata mungkin kat otot tu injured balik pasal aku terlampau aktif bergerak..... hahh......memang aku selalu perlu bergerak aktif... nak uruskan anak2, rumahtangga, kerja, bla...bla...bla.....


then, b4 the doctor sempat isi transkripsi ubat...... 'dok, saya nak wat checkup lain....bla3....'

ok.... u pegi makmal, buat UPT! takut +ve.... kalau betul, saya tak boleh bagi ubat makan!

done.....!!!!

kesudahnya, doktor cuma boleh bagi aku ubat sapu jekkk.......................heeeeeeeeeeeee



UPT = Urine Pregnancy Test....................... hikssssssss







Selasa, 15 April 2014

kos jaga anak.

'aku tak dapat beli rumah sekarang,sebab kos uruskan anak2 dah sama kos hutang beli umah bulan bulan'

Ni ayat kawan saya paagi tadi...

Since dia pindah department lain, ni la baru dpt sembang. Kat luar tu kalo jumpa, just sempat lambai tangan senyum senyum gitu je...

Sebaaaaaab...sibuk non!

dia nak cepat amik anta anak, aku pon sama. It's about time u know! Semuanya harus ada timer... Kalau boleh la...

anak dia dah 3 orang. kos penjagaan pengasuh yg paling kecik tu rm300 sebuln. Yg no 2 tu plak kos pengasuh 250 sebulan... Tu belum kira dia punya kos belanja barang2 keperluan yg lain lagi tu.. .300hinggit??? ooo..hai... Sib la de kuarters.. Tak perlu risau kot2 kena pindah2 umah sebab dek kerenah owner yg mcm2 tu...

Duit lagi tu... Nak pindah agkut barang segala tu kan?!

Sekurang2nya aku dpt gak beli rumah...taaapi... Bulan2 huihh... Senak2 gak la perut.. Bukan senang.. Belanja sume kena kawal sehabis baik... Walaupun belanja anak2 de kurang sikit kat situ, tapi sampai masanya 'mengelupur' gak...

Ni esok2 tambah lagi sorang si kecik.. Ehemm ehemm... Paham2 je la.makin bertambah lagi belanja... Oo haii.. Tapi orang selalu ingatkan, anak tu rezeki... ^_^ hiks

So pada kawan tu,sabar lah.. Mudah mudahan dapat gak beli rumah sendri.. Rezeki anak2 kan?! Mana tau...

2-3 hari lepas dorang mintak sijil2 diploma,sijil ijazah pada sape yg dah ada... Hmm... Dlu mcm penah mintak tapi lepas tu senyap jek.. Kali ni?? Harapan dah tentu la kita mau yg positif je... Kan?! I hope so.....

Khamis, 10 April 2014

teringin sandwich

Kelmarin, cif raja de buat sandwich sardin.. Woo haii... Sedap la plak... So kitorang cadang nak wat lebih untuk sarapan pagi kat opis jumaat ni.

Tapi...

sengaja!


Selalu aku tunggu kat kalangan motor yg bersesak - sesak tu...

Kali ni jauh sikit dari depa...

Dengan sengaja..!

Sebab?

Nanti aku jawab.

Selasa, 8 April 2014

tayar skuter merekah..

Kalau tak ditegur dek Saka tgahari tadi, memang aku tak tau... Tak perasan...

Lepas dia tekan blakang tu skuter sikit.. Ha..merekah ler...!! Tekejut gak tengok tapi tak over macam saka tu. Beria bebenau air muka dia...

Relaks ler... De pulus nanti aku tukar ler..


Mak., hah.. Masukkan tangan pael!!

Isnin, 7 April 2014

kari ayam tanpa santan

Kegemaran...

Lebih2 lagi yg pure tanpa santan., sedapnya!!

Tapi sejak seminggu 2 ni... Alahai... Xselera nak telan. Nak2 lagi air tangan sendiri... 

Kalau x, aku makan siap ratah.. Sedapnya sampai menjilat jari weih.. Hehe

Tapi skang.. Alahai... Xde maunyeee...


Cecah ngan roti jala... Yaa ampunn... Bertambah tambah xhengat...


Skang? 

Kembang2 la tekak ni... Nak masak pun halahai., maaalass je rasa... Camne tu?

Tudung saji tu mak bagi.. Foc pasal dia kesian tengok tudung saji yg lma tu xde tangkai...hehe

Reput oiihh... Sentap kuat sikit terus 'prapp'...

Cantik plus bguna... 

Cicak kan jahat. Gemar sangat berakkan tudung saji lama aku tu.. kuang ajaq tui... 

Kekadang siap ngan kencing.tau2 dah de kesan kat celah2 tudung saji. Mende tu kan jarang2. khas utk halang lalat...

Makanan yg kekadang aku letak dlm tudung saji tu terpaksa di'sedekah'kan ke tong sampah... Eii.. xsanggup nak makan..

Riben yg kaler2 tu sekurang kurangnya dpat la tutup lobang2 yg de kat tudung saji tu. Xde le najis hewan kedaung masuk dlm mkanan...

Umah 'sewa' a.ka kortes tu punye la byk cicak.. Aduhai... Tah mana la datangnye... 

Sib la bukan ular...

~ teringat lak citer kak za pasal ular tedung tetiba keluar dari salur air kat toilet umah dia tu.. Huhu... Seram weihh!!..~

Khamis, 3 April 2014

Kurang sihat

Sejak semenjak ni selera makan cam 'ke laut' sangat.....

Kekadang... lapar menggila.............

Kekadang... kenyangnya..!! padahal makan tak le banyak mana...

Kekadang... perut sebu... sebu... dan sebu....

Baru ni... pedih ulu hati.....




dik... akak de update entry... yg taip panjang2 tu............ lepas tu delete pun panjnag2 tu... sebabnya adalah........... malas ahh.............. heee

Rabu, 2 April 2014

Lunyai....


Salah satu nya... ini.... selipar!

Dah sampai masa wajib tukar dah... tapaknya dah haus lah... bahaya kan... ni kenduri umah jiran hari tu... sebab kemahnya depan rumah je, aku sarung selipar ni je.. 

Tapi rumah yg kedua, aku pakai yg senonoh sikit.... hehe.... rumah ke-3.... 4 ....5... tak dapat nak pi terjah.... stucked kat rumah ke-2... ngan hujan... ngan pengantinnya lambat nau bersanding... kata diorg, mak pengantin lelaki sesat jalan..... kesian... 

Sib lah peh tu sampai jugak.... hujan lak dah benti.... maka selamatlah pengantin bersanding... bersakit - sakitan la bebudak silat tu 'bertempur' atas jalan tar tu...  hikss

sakit ye dik!



Yang kedua.... ini haa... gamnya dah tercabut looo.... pinggan plak byk tengah tos kat situ... habis berderai semua ehh... T_T

3 -4 ketul je yg masih gagah lagi.... yg lain... hancuss...


Yang ketiga.... hari tu letak bawah karpet.... dipijak - pijak dek orang... dileset - leset dek kerusi..... langsung sarung birunya tu hancur lunyai...

Rajin budak2 praktikal tu tukar... siap seletip lagi.... hasilnya... kemas tak???

Thanks dik Imah dgn dik Bob.... nak harap akak kau ni.... sampai bila2 la aku tak usik mende tu...........


[ auto - publish ]





Selasa, 1 April 2014

Rempit la sangat...

Petama - tama sekali aku bukan minah rempit. aku pakai scooter je pun!

Tapi de plak member ni lupa yg aku pakai skuter je ooii...!!

Cam tadi.... tengah leka tunggu traffic lite tu bertuka hijooo, tetibe opis mate aku muncul kat sebelah..... ngko memang sengaja ehh? 

boleh tu dia jerit dari belakang... potong oii...potong je....!! lebih kurang gitu le yg aku dengar sayup2 dari belakang.... Nape dia jerit macam tu? Sebaaaab.....

Depan aku de keta tapi dari mula dia kuar selekoh tu, slow yg amat. nak masuk simpang kiri depan tu sikit gamaknye..... line clear.... zasss... aku perah sikit minyak...

Si saka ni bantai motong..... hoiii...hoiii.... nak ajak aku merempit ke apa tu? siap tertunduk2 ke depan... macam le mat rempit sangat.... 

tak kuasa aku nak layan... aku bior kan je... ngko jalan le dulu!!

Tetibe... agaknya brader nun jauh di belakang kami ni... 'terbakar' hati gamaknya tengok kitorang di depan ni... kemain dia pecut mtor rxznya tu lelaju.... leh dia main cilok2 kat selekoh tu... giiila...!!

kalau ngko sorang je atas motor tu takpe gak bhai...!!! tu... yg bertenggek kat tank motor ngko tu apa? anak patung ehh.....

Ayyooo.... tak paham aku.... bawak anak tapi bawak motor cam tak hengat dunia.... aku lak yg seram terlebih.... Aduhaii