Selasa, 30 Disember 2014

before that deliver day...

Sadiss tau..... tak siapa cakap yang bersalin tu tak sakit... yang bersalin tu best bebenor..... yg sakit bersalin tu sedap tak hengat.... takde dikk...!!!

kalau nak diikutkan, aku punye EDD.............. 6 Dis......



tapi dengan izin Allah, 2hb tu... paagi tu dah keluar tanda.... lendir coklat tuuu.... tapi sebab tak sakit, aku malas nak berkejar pi spital... berani kan? tu bukan berani ape... tu sebab aku takut ditahan wad awal sedangkan belum sakit... oohhh.... aku serik dok spital lelama.... seeerik!!



dulu camtu ler... anak sulung.... keluar tanda camtu gak... tapi bila cek... eleh.... baru buka 2cm... tapi sebab dah EDD..... memang kena tahan wad lah.... lebih kuran 4 hari aku bertapa kat wad masa tu... tak juga sakit...... jap2 kena seluk.... jap2 kena seluk.... ngko ingat sedap nau ke? hohhh..... azab!



tapi tu aku gigh lerr berjalan dalam rumah mentua.... jap ke depan... jap kebelakang... jap menyapu sampah... ehh.. ape je lah yg aku boleh buat.. aku buat... asalkan akju tak duduk diam... harapan nya supaya lebih cepat jalan tu terbuka. sebab hati ni kuat dok kata yg jalan aku baru buka 2cm..... sakit pun tak sangat.... sebab tu aku berani stay kat rumah lagi.... jangan de sesape tiru cam aku..... kisah ni takleh jadikan contoh sangat tau.... ^_^


petang tu hasben ajak pi jenjalan.............dia tau ler bininya ni tengah susah hati.... takut trauma segala semua ada nih...... aku tak cakap tapi air muka aku dia boleh baca kot...hahaha.............



sempatlah makan kfc.... pergh..... best sangat.. hati mengidam sangat nak minum air gas... tapi takut lah..... teguk sikit je.... bagi jgan mengidam sangat... hikksss



masa keluar tu dah mula rasa cam nak buang air beso... tapi sakit tu bukan le kat betul2 tempatnya... sakitnya lebih kat laluan nak bersalin nih.... lama.......... then hilang.... relaks lagi tu...


balik rumah mentua... rehat jap... dalam around kul 10 tu rasa lagi... kali ni takut gak.... takut terberanak kat rumah..... tak tunggu.... terus pi angkat beg ngan barang2 utk dibawa ke spital masuk dalam keta... anak2 kitorang suh tinggal dengan nenek depa... sib la diorang paham....



so malam 2hb tu aku trus ke spital.... then.............................................................







2 ulasan:

noor sakinah berkata...

Thennnn... terus bersalin...? Tolong sambung.. hehe..

skuterlady berkata...

Noor sakinah : otw...heheheee...