Jumaat, 21 November 2014

Gagal Temuduga Fizikal Penolong Penguasa Imigresen KP27

a'ah.... gagal !!

kantoi kat BMI... memang lah... mak buyong.... berat badan ni naik bukan sikit2.... lebih2 lagi time dah sarat ni... kekadang naik tu sekilo... kekadang terlebih sikit dari sekilo....


depa amik berat kat buku rekod kehamilan tu... lepas tu amik berat terkini.... then... berat terkini tu depa tolak 5... ukuran standard utk ibu mengandung biasanya diorang tolak 5.... tu diorang yg cakap... tak paham pulak aku 5 tu depa amik dari mana..... ukuran standard mana tah....



dah tau mengandung nape gatai gak nak pi temuduga fizikal tu?


haaa..... nak tau ke kenapa?

sebab dalam surat panggilan tu depa de tulis lagu nih

' calon mengandung sila bawa buku rekod kesihatan mengandung untuk rujukan urusetia'

so aku ingatkan depa akan bagi kelonggaran sikit la.....



kalau dah boyot 9 bulan nih... memang kawad tu... kim salam je lah kan.... ade plak yg terberanak kat situ kang....


tapi sampai la ni aku tak paham..... ukuran berat badan yang kena tolak 5 tu.... mana diorang amik? ukuran standard ape tah? masa temuduga yg sebelum ni senang je..... diorang cuma tanya, berat sebelum mengandung berapa? pun beruniform jugak... tak ler cenekey sangat cam yg nih.... rasa tak logik pun ada..... tapi.... takde rezeki.... nak buat camne..... redha je lah...


tima kasih la kat depa sebab bagi gak aku peluang 'merasa' temuduga fizikal ni.... ^_^



1 pengalaman baru.... tapi aku yakin, kalau takde istilah penolakan 5 yg katanya ukuran standard tu... memang BMI aku menepati kehendak diorang.... tapi takpelah...... redha lah.... ^_^



walaupun de officer kat opis aku dok kata, ' takde kelonggaran langsung utk wanita mengandung ke? ini diskriminasi namanya....'


haaa..... acaner tu? malas nak komen lah haiiihh..... hehee


tapi de 1 perkara ni yg aku takkan dapat nak lupakan..... betapa eksyen nya pegawai yang sorang ni.....



opppssss....... sambung lain kali lah ye..... bukan nak ngumpat.... tapi nak kongsi pengalaman..... yang baik tu jadi pedoman.... yg tak elok tu.... hindarkan....


next entry lah........





2 ulasan:

mimie.. berkata...

hish kena tolak 5 je sis??klu cmtu dah sah2 la failed kita nyer BMI tu kan klu dah ngandung..hish, baik terang2 cakap mengandung tidak boleh datang..haa kan senang..huh!

skuterlady berkata...

mimie : betul tu...ada baiknya kalau letak nota tu siap dalam surat panggilan temuduga tu..