Jumaat, 24 Oktober 2014

Temuduga : hikmah disebalik kegagalan

Tempoh menunggu keputusan temuduga tu keluar sebenarnya sangat meresahkan..... macam2 perkara dok fikir... baik aku... baik hasben...


Macam2 hal weih..... sampai aku fikir, kalau dapat... biarlah simpanan je.... tu pun cam ia tak ia je... betul ke aku ni?

sungguh....

kalau dapat.... memang la... bersyukur tu memang bersyukur sangat... lama dah tunggu kan? 7 tahun nak naik taraf gred nih... tiba2 dapat panggilan temuduga for the first time nya..... terus dapat plak tu.... yess... memang rezeki sangat dah tu.... memang patutlah bersykur...


itu if........ dapat!


tapi disebalik tu... ada yang merisaukan hati.....



mengenangkan perut yang dah makin sarat nih..... kalau dapat naik gred....

posting tempat keje tu tak tau lagi kat mana? bila? sebelum posting tu, kena gi kursus dulu... 3 bulan kursus..... memag la semua tu boleh tangguh sampai aku selesai pantang.... betul.... dulu masa mula2 dapat keje yang sekarang ni pun macam tu la....


dapat masa tengah pregnant, kena plak gi kursus.... masa tu perut dah 6 bulan.... tup2 dah sampai tempat kursus, tak sampai 1 minggu, diorang suh balik.... yg sedih tu... transport kena uruskan sendiri.... hasben masa tu jauh sangat.... dia kat Penang... aku masa tu kursus kat Melaka....

sedih... mintak tolong orang amik masa tu pun semacam susah je..... ooohaaii.... takkan aku lupa kenangan sedih tu... ngan perut boyot.... takkan nak usung beg berat2 tu ( ye... berat dipenuhi pakaian dan keperluan peribadi lain untuk kursus yg tempohnya makan masa 3 bulan..... )


sampai terbayang2 perasaan nak seret beg sambil jalan kaki je kat highway tu.... hu3....

lepas tu bersalin, diorang panggil balik suh hadiri kursus tu... panggilan ketiga... nak tak nak kena pegi... kang diorang pecat pulak.... belum confirm jawatan masa tu.....

panggilan kedua dapat masa tengah berpantang.... dah tentu aku terpaksa tolak....


masa panggilan ketiga tu, si abang baru 5 bulan.... menyusu badan lagi masa tu... menyusu sepenuhnya.... tapi sebab terpaksa berkursus.... tempohnya 3 bulan, aku terpaksa tinggalkan si abang dalam jagaan mak.... 3 bulan tau..... masa tu belum putus menyusu badan lagi....

tapi demi nak kekal ngan keje nih.... tabahkan hati jugak lah.... jumpa hujung minggu je... tu pun masa tu 2 minggu sekali baru leh jumpa..... biasanya aku balik, tapi bila time tak boleh balik tu, mak le yg datang bawak si abang.... masa tu le aku bagi susu badan.... dia tak mau... siap nak muntah bagai...


alahai... hibanya hati..... kesudahnya.... susu tu terbuang camtu je.... orang kata siram kat pokok... sebab takkan nak buang kat toilet kot... tu makanan anak.... aku pun buat la camtu... terpaksa.... sebab masa tu bengkak susu....

ooohaiii..... sungguh... sebolehnya aku tak nak perkara tu berulang semula..... sebolehnya tak nak, ya Allah...


sebab tu bila dapat tahu aku GAGAL dalam temuduga ni, hati tak rasa kesal langsung.... hampa pun tidak..... aku redha seadanya.....



sekurang - kurangnya dapat la aku bersalin dengan aman, berpantang dengan hati yang lapang nanti.. ^_^

sebab yang paling penting sekarang ni, aku mau proses melahirkan nanti dipermudahkan.... dan segalanya selamat..... doakan lah keselamatan dan kesejahteraan aku dan si kecil ni nanti ya.....


amiinn....


Nota : pada yang dapat tu... walaupun simpanan... tahniah..... kerja lah bersungguh2.... jadilah penyelia yang adil dan bertimbang rasa..... ^_^









2 ulasan:

Ania berkata...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi. Blognya nice.
Jika Anda mau mempromosikan blognya lagi dan share files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)

Ania berkata...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi. Blognya nice.
Jika Anda mau mempromosikan blognya lagi dan share files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)