Selasa, 7 Oktober 2014

Gelagat balik sekolah

Hohoho.... leh plak stress jap bila kenangkan hal pagi tadi.... stress oii.... dapat pekena coklat 1 bar ni.. wahh.......



Nahhh.... hu3... gambo ni silap fokus....patut bunga tu yang jadi gambar utama....


Ke laut sangat.... aku balik pi amik anak jap kat sekolah baru lah rasa cam lega sikit. tengok gelagat bebudak kat situ balik sekolah kann.....

Teringat plak masa sekolah rendah dulu..... bila tiba masa nak balik sekolah.... kemain seronok sangat. lebih2 lagi kalau kuar awal.... then ayah tunggu depan pagar tu....

Tapi kekadang de cikgu yg sengaja je 'wat hal'.... banyak betul syarat ehh kalau nak balik awal... tak pun.. macam sengaja melewatkan kita keluar kelas... hu3..... nyampah tul rasanya masa tu.... budak2 kelas lain dah berlumba2 balik.... aku?

mampu tengok je lah... dah lengang baru cikgu bagi balik... hampeihh je rasa masa tu.... terkenang plak kat ayah masa tu kena tunggu kat tengah2 panas terik ngan motor yamaha sport lama tu.. alahaii.... sampai hati cikgu tu .... hu3


paling tak best... bila dapat balik awal tapi ayah tak datang amik.. hu2..... kenalah menapak... 2km plak tu...... sangap hoiii..... tengok gerai2 jual air kat tepi jalan tu... aduhai... meleleh air liur dibuatnya.... wu3.. dapat tengok je lah.... duit takde.... ayah bagi sorang 20sen je... cukup2 buat beli makan je masa tu... mee sepinggan kat kantin sekolah masa tu murah lagi... baru 20 sen sepinggan..... mee kicap plus rasa tambahan.... rasa kapur!



masa tu ngan cik jijah... berdua tu jalan le kaki sejauh2nya tu.. ngan panas teriknya...... sampai rumah, melepet terus.... agagaaaa.... masa tu lah....



sekarang giliran aku la pulak.... berpanas tunggu anak ngan skuter tu.. mengulang kenangan sangatlah... ^_^....







2 ulasan:

Amanda Suria berkata...

Untung dpt jemput anak balik sekolah...akak x merasa pun sbb duk jauh...kerja jauh...anak duk ngan mak abah kat kg...huhu...

skuterlady berkata...

amanda suria : sabar je lahh yekk.. ^_^