Jumaat, 12 September 2014

Ke longkang sudahnya


Kesian....

Aku bukan kesiankan kertas ni....

tapi once aku nampak kertas ni dicampak ke situ... ye... longkang tu.... yang tak jauh pun dari sekolah anak aku....


aku paham..... aku tau.... pemilik kertas Bahasa Inggeris, Ujian Penilaian Sekolah Rendah ( UPSR ) ni mesti kecewa sangat.....


Mungkin pemilik kertas ni bersungguh2 belajar... ulangkaji.... dengan harapan yang sangat tinggi... mau lulus.... dengan SEKALI ambil...

Maknanya.... nak buat sekali je... lepas tu..... dia mau rasa nikmatnya "MERDEKA" lepas bersusah payah ulangkaji....
( sekejap sebelum terpaksa bersusah payah semula di peringkat seterusnya )

Maknanya.... dia tak nak menduduki semula...


Taapi....


Sebab perbuatan mereka2 yg tak tau le ape yang diorang pikir dalam kepala tu kan...

Pemilik kertas ni..... TERRRR - PAKSA menduduki semula.....


Sebab tu aku rasa kesian..........



Tak baik hoiiihh..... tu namanya menganiaya tau.....!


Kepada adik2 tu.... sesabar le bebanyak... doa lerr banyak ye dik!


Doa orang2 teraniaya ni berkat dik...!




4 ulasan:

Shark Kay berkata...

heheh.
kecik-kecik dh memberontak nie.
mmg kesian kat diorg.

Amanda Suria berkata...

Kesian anak2 kan...baru upsr dh krna mcm ni....

skuterlady berkata...

amanda : tu lah...disebabkan kesalahan orang lain tu, budak2 yg jadi mangsa...

skuterlady berkata...

shark kay : kita pun sbg orang dewasa pun naik hangin bila kena camni....budak2 lagi lah.... tapi takat tu je la yg diorg boleh tunjukkan perasaan diorang...