Khamis, 14 Ogos 2014

LHDN ooo LHDN....

salam semua...

agak geram ngan nama yg dinyatakan di atas itu....

bab nak potong gaji orang.......perghh... laju... macam jet...!

belum apa2 dah 'tembak' orang ngan NOTIS 30 HARI.....



itu ler yg hasben aku kena. puncanya... kami beli rumah..... dan dan tu gak depa hantar NOTIS tu plus Borang B.....

pening tengok borang tu... kesudahnya hasben pi jejak kaki ke LHDN Seremban nun....



maklumlah.... kalau ikut pengetahuan kami yg nan hadoo ni.... ditambah dengan rujukan dari kengkawan yg tahu.... setahu kami ler.... pendapatan hasben pada tahun yg dituntut oleh LHDN tu belum layak lagi utk dipotong gaji nya neng..!!!


keje gomen, gred 17 je bang...!! ngan tanggungan 4 kepala plus potongan hutang rumah.... berapa aje yg tinggal yg boleh melayakkan kami dikenakan cukai pendapatan..... kann......


nak tau jawapannya?

'maaf encik... kami tak tau yang encik ni keje gomen... '

ukk aloohh..... camtu plak jawabnya.... akhirnya.... hasben diminta buat surat makluman berserta penyata pendapatan tahunan pada tahun yg diorg tuntut tu...... borang B tu???? tak payah isi....

selesaiii...........



1 ulasan:

anajingga berkata...

memang lumrah kalau nak duit laju yo bab refund memang makan bulan nunggu mcm kes terlebih potong pcb kan..salam syawal ke 23 ke sini ptg selasa..:)