Khamis, 24 April 2014

dari sakit pinggang ke UPT

Apakah maksud UPT itu?

Maksudnya ialah............. ehh... nanti kang aku catat kat sini....................


Sakit pinggang? ye... sakit lama datang balik... tapi lama tak lama sangat lah... awal tahun hari tu kan ke aku eksiden....

sampai de orang cakap aku ni cam stunt women.............. hahaaa.... stunt women ehhh...?? sikit hari lepas tu, orang tu plak jadi stunt man! datang opis... hahh...ngko ! siku calar balar merah2 tau..... kes eksiden motor gak.. tapi sian sikit la.. pasal dia kena himpit dek kereta.... jalan tu plak tengah dalam proses selenggara..... lepas hilang kawalan tu yg dia tersembam ke tanah tu....

de orang nak tolong? huhh.... aku ni kira bernasib baik la masa tu... orang ni? tak... udah le jatuh tersembam.... kena hon plak tu..... disangka mabuk gamaknya! tu awal tahun ritu...

lepas check up kat klinik.... semua ok... tu pun makan minggu gak baru sakit tu hilang.. lebih2 lagi tang pinggang ni.... 'i jatuh gedebukkk oiii.........' pinggang belah ni jatuh dulu............ melambung gamaknya aku masa tu...........


Hari ni sakit pinggang tu dtg balik.... duduk tak tentu arah dah... nak berjalan pun berkira2... nak naik motor? siap angkat kaki tu ngan tangan... punya la tak daya.... sakitnya sampai 'tangkap' kat sendi.... tencot sikit la jalan....


sib la dah bagi hint kat shidot ngan pakcik ajid tenghari tadi....................... acik! harus petang ni saya tak muncul... kalau betul, paham2 je lah ek?

ok... ok.... diorg angguk jekk.... hahhh... yg lelain jgan buat spekulasi macam2 ehh... mentang2 le hari ni malam jemaat.... xde maknanya! i sakit pasal eksiden dulu......

so petang tadi ke klinik............... doktor kata mungkin kat otot tu injured balik pasal aku terlampau aktif bergerak..... hahh......memang aku selalu perlu bergerak aktif... nak uruskan anak2, rumahtangga, kerja, bla...bla...bla.....


then, b4 the doctor sempat isi transkripsi ubat...... 'dok, saya nak wat checkup lain....bla3....'

ok.... u pegi makmal, buat UPT! takut +ve.... kalau betul, saya tak boleh bagi ubat makan!

done.....!!!!

kesudahnya, doktor cuma boleh bagi aku ubat sapu jekkk.......................heeeeeeeeeeeee



UPT = Urine Pregnancy Test....................... hikssssssss







5 ulasan:

Kesuma Angsana berkata...

so ?? + yer .. tahniah ok !

nurbijen berkata...

wah, tahniah.... best nyer dapat tambah ahli keluarga... take care yer, dengar pesan doktor tu :)

skuterlady berkata...

kesuma angsana : yupp... ^_^.... tqvm....

skuterlady berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
skuterlady berkata...

nurbijen : tq... ^_^... inshaallah..