Jumaat, 28 Mac 2014

Tak sedap hati...


Tu ha... kemah dah terpacak. Hari Rabu hari tu lagi diorg dah pasang... cuma yg tak bestnya...

Depa amik masa berjam-jam nak naikkan kemah tu setinggi tu...

Aku balik umah jap rehat tengahari tu... masak2 jap, kul 2 nak gerak masuk keje balik, besi2 kemah tu dah melintang depan umah... masa tu lum letak kubah lagi... tersadai bolen!

Sib ler aku pi keje ngan skuter tu kan! kalau nek keta memang tak lepas dik! Pasal dah kena block....

Tu pukul 2 ke 2suku........ takpelah lagi... lum nak gunakan keta... tapi balik keje kul 5... hasben wasap cakap kemah tu masih lum naik tinggi lagi. amboiii.... lamanya.. 

aku sampai umah kul 5setengah........ baru naik separuh.... dengor aku cakap nak rempuh je kemah tu, cepat2 budak2 bujang tu alihkan motor diorg yg melintang kat tepi kemah tu... hahh.. ngko tau akak ngko ni dah 'hangin' ek??

selalunya diorg yg keje pasang kemah ni... lepas naikkan kemah baru pasang kain lilit lilit tu.... dgan cara tu tak le menghalang laluan orang..... 

tapi yg depa ni tak tau la camne pikirnya... leh pasang dulu lilit2 tu baru naikkan kemah.................... itu laluan awam tu... kan menghalang laluan... menghalang jugak tuan2 rumah yg terlibat nak keluar masuk ngan kereta... 

Aku bukannya jiran yg tak bertimbang rasa.. ni pun aku tak marahkan jiran tu... cuma orang yg pasang kemah tu la... buat keje camne tah... 

Dok rumah taman camni lah kan? bila jiran nak buat kenduri, pasang kemah.... kita tau dah... kalau yg tul2 dekat ngan kita, mesti kemah tu terlangsung sampai depan rumah... kita pun paham... pepandai lah kuar kan keta tu dari parking... senang...kut de emergency ke hape... tak le kalut sgt nak kuarkan keta... tui dak?

hehh... membebel plak... nawaitunya nak tulis pendek jek.. ni dah melalut plak haiihh....

Tapi semalam... masa kuar umah nak pi keje balik, hati rasa macam sesuatu je... cam de yg tak kena je.... tak sedap hati... teringat plak peristiwa2 masa aku eksiden sebelum2 ni... pun rasa camtu gak.... 

Nape ehh????

2 ulasan:

Petak Bunga berkata...

Biasalah nk dekt2..
jgn layan sgt perasaan. Istifar

skuterlady berkata...

petak bunga: al-hamdulillah... tak jadi perkara buruk.