Selasa, 4 Mac 2014

'Lagu sendu' malam minggu...

Nak dengar citer seram tak?? nak tak? nak?? nak ehh??

Tapi tadi de dak cakap kat aku.... alah kak ! semua orang dah tau la citer akak tu...

ye ke? tak kot...!! tak semua... hehee....

Ni start malam sabtu yg lepas... kisahnye... tengah layankan anak2 makan malam, aku dengar bunyi cam suara budak menangis.... sayup2 jek... jelas tak jelas je.. anak2 lak memanjang je riuh... 2 orang je pun!

peh tu dengar lagi.... jelas sikit dari yg memula tu... igtkan tul2 la memang de budak menangis... syahdu bebeno bunyi nye....

peh dengor betul2.... cehh......................... anjingg! kemain sodihnye bunyi ehh....

tu yg memula aku dengor.. malam seterusnya... pon sama gak... kedua2 kejadian berlaku tatkala hasben ku takde di rumah... malam kedua ni yg buat aku ngantok sepanjang hari... tak leh nak tido lena.. jap2 bangun...

tah ape lah keje anjinggg tu... buat bunyi pelik2 pas kul 12 tengah malam.... jap jelas... jap sayup... jap jelas.... jap2 sayup balik... peh tu tetibe jadi riuh... bersahut - sahut.. kemain meriah! amboihh.....!!

sebab ngantok bebeno, malam tadi aku try tido awal... kononnye la...

baru je nak terlelap.... menatang tu wat lagi bunyi pelik2.... hampeihhh..... sib la hasben de kat umah....

aku berani gak le menjengah keluar.... kemain lagi anjing2 liar tu menyalak tema seram kat tepi pagar aku... jiran depan tu pun sampai kuar umah la... diorg pun heran gaknya...

seram tak? seram tak? tak ehh?

k.... masa kena tu sangaaat seram!





Tiada ulasan: