Selasa, 18 Mac 2014

Jiran

Salam,

Baru jap tadi de jiran datang rumah... sayup2 je wife nya beri salam. Tujuannya nak mengajak datang ke rumah... Nak buat kenduri kawin anak masa cuti sekolah nanti...

ooooooooooooo................. inshaallah...

dalam dok menjemput tu, sempat gak la dia cakap... ke... dia sound? ' tak kenal jiran kan? saya yg duduk selang 2 rumah dari sini....'



haaa... apakah maksudnya itu? tak kenal jiran? ye lah... jiran yg ni... memang aku tak kenal. Payah benar nak nampak.... Jiran lain ?? kenal2 gak lah.... gitu2 je.... ngee...

Bukan sombong.... kita keje la cik! balik keje, terus berkejar ke dapur.... tak sempat nak pikir hal lain. Hari - hari camtu. 

Lagipun..... bukan acik tu je... para2 isteri yg berjiran ngan aku ni jarang sangat dapat nampak diorang keluar... Gaya pun nampak macam masing2 bukan jenis yg suka lepak depan rumah.... bukan jenis yg gemar ber'diskusi' kat tepi benteng longkang rumah...

sama la jugak ngan aku.... i tak gemar u know! hasben i lagi lah tak suka...............heheheee

Mungkin aku patut ketuk rumah acik tu masa mula2 pindah dulu..... " cik ! saya jiran hujung tu.... baru pindah.... " tapi takpe lah.... kenduri nanti kami sekeluarga datang... inshaallah....


2 ulasan:

Petak Bunga berkata...

kena jugak kenal jiran2..
kalau ada ditimpa musibah..nilah org paling dekat.

skuterlady berkata...

petak bunga : memang ye... sebab orang yg paling dekat dengan kita...jiran... ^_^