Isnin, 17 Februari 2014

Tips bersihkan seterika cepat dan berkesan...

berkarat

Gerammm sangat tengok montot 'iron' ni............... Karat... Habih kain lapik iron tu kuning kuning....~_~

seterika karat

Then, tah camne leh lak terpikir cara nih... Panaskan iron.. lepas tu tepek ubat gigi aku yang de kat umah tu... Tepek... tepek... pakai kain.

Sebelum tu aku gulung dulu tebal2.....


Lepas tepek baru lah panaskan iron... 

Dah betul betul panas, aku terus tonyoh gunakan kain tebal tu... Tenyeh laju laju.... Sampai keluar habuk2 halus tu...

Haasilnya.....???

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

 Taaa daaa....................!!!!


Hamik hahh.... liicin !!








Sebelum..............................................................................selepas........................................................


Puas hati... tak payah wat berjam2 dari malam... Sambung lak ke ari esoknya cam aku buat ngan losyen tu... Lambat!

Tenyeh je ngan ubat gigi tu... Peh tu gosok je laju laju.. Hasilnya... memang terbaekkk..!

----------------------------------------------------II----------------------------------------

Note : yang bercalar tu dulu aku buat ngan apa tah.... huhuuuu...



2 ulasan:

Kesuma Angsana berkata...

wah tps menarik ni tq berkongsi yer

skuterlady berkata...

kesuma : tu untuk seterika biasa. kalau yg jenis stim tu, tak tau la sesuai ke tidak.. sebab kalau jenis tu ada lubang2 kat tapak iron kan? takut habuk2 tu sumbat lak lubang tu... ^_^