Jumaat, 17 Januari 2014

Bukan kasut je....


Kesian hasben aku!

Pagi ni nak pi keje.... tengok2.... kaburator motor rxz dia dah takde! hii.....lang..!!!

padan le bunyi motor tu semacam je masa dia start tadi....

alahai.... ingatkan kasut dia je kena rembat.... dengan kaburator tu skali diorang rembat....!! apelah teruk benar perangai diorang nih.... biadap sangat lah... motor tu elok je kat parking umah... berani betul diorang wat 'keje' tu..........

termenung jap dia depan motor tu tadi................. tengah2 poket nan hadoo je ni... abih semuanya hilang!

kasut sukan sepasang.... baru je jahit plak tu... jahit tapak je....! dah RM20.....................

( hasben risau.... tengah2 nan hadooo ni camne la nak cari kasut baru? buatnya pegawai atasan dia nak buat ujian kecergasan dalam masa terdekt nih.... haaahh...??? tak menggagau dia?!! )

kasut putih dia yg dah macam kasut sekolah tu pun kena 'sebat' gak....................... budak skolah kalau dapat kasut tu... senang.... lap je dah bersih... tak payah nak letak kapur segala.............

ka....bu....rator tu ponnnnn........................!! di'sapu' gak.............?!! Ngko tau tak tu motor hasben aku cari makan?! ngan motor tu lah dia pi keje hari2.... tu yg dia termenung je tepi motor tu tadi.... tengahnye dah lompong...! kabel tu... de kesan kena potong.....

sib le ade skuter tu... walaupun rupa parasnya agak teruk sebabkan eksiden minggu lepas..... gagah lagi le..! terpaksa la dia pakai skuter tu.................................-_-'


aku harap pencuri tu dapat balasan setimpal...!! ko buat aniaya orang je tau!! dasar pencuri.............


ni..? ape pulak ehh??

heee... adelah ari tu... kita kena kursus di ujung minggu.... sib baik dekat....


6 ulasan:

aizamia3 berkata...

Moga awak dgn en. Suami tabah dalam menghadapi dugaan itu.
Memang pakar mencuri pencuri tu. Moga dia dapat balasan yang setimpal.

Ann Ishak berkata...

asal boleh je diorang ni merembat kan

lady scooter berkata...

Aizamia3 : tima kasih...bukan stakat pakar,tapi brani mencuri walaupun tuan rumah de...

lady scooter berkata...

Ann ishak : tu la pasal.time2 kita de kt umah plak tu..

Munira Mustafa Kamal berkata...

Karburator? Dah 2 kali dosa dah tu, mencuri dengan menganiaya orang. Zaman sekarang ni pelik, paip belakang rumah saya pun ada yang rembat. isk

lady scooter berkata...

Salam Munirah,

paip pun kena curi gak ye? itulah... nak duit dgan cara mudah... padahal byk keje leh buat kat Malaysia nih... tak pasal2 je dah aniaya orang..