Rabu, 2 Oktober 2013

Sentiasa belajar......

Sekarang budak tingkatan 3 sibuk struggle untuk PMR kan? sempena PMR ni diorg mesti dah ulangkaji kaw2 punye..................... ye tak?

teringat lak zaman PMR aku dulu... sikit2 je la.... hikkk.....

lebih - lebih lagi kat subjek matematik... wuuuu.... tak leh lupa...!

cikgu bagi denda.... kalau tak dapat 80% ke atas.... sila keluar kelas... ketuk - ketampi depan pintu kelas... ikut jantina. kalau dak pompuan yg kena, dak laki tolong kirakan....

kalau dak laki yg kena, dak pompuan tolong kirakan. masalahnya bilangan budak lelaki yg kena tak seramai budak pompuan........ 

kemain suka le bebudak tu mengirakan utk budak2 pompuan... malunya..!!

tebal gila kulit muka masa tu... T_T. cikgu memang takde kesian....!

dari situ, nak tak nak kena la struggle gila... malu la weiihhh...!!! siap budak2 kelas lain nampak... kelas math plak masa tu tul2 sebelum rehat... cikgu plak sayang nak kasi kitorang keluar rehat awal.... memang...!!!!

tu cara psikologi............ kalau tak nak kena denda macam tu... sila la ulangkaji sungguh2... 

tu duluuu...

masa zaman sekolah...

sekarang zaman kerja...

cam kerja aku nih.... sejak cara kerja aku dipertikai.... aku rasa kerdil sgt... rasa kekurangan ilmu amat2... 

memang aku buat ikut prosedur... tapi aku tak mahir sgt dengan penggunaan akta2 segala tu. aku tau buat kerja tu pun sebab atas tunjuk ajar bekas penyelia aku yg sebelum ni. tu je.... masa tu aku rasa tu dah cukup... tapi rupanya, 

tak...!!!

rasa terkontang - kanting sorang2 masa tu... terkial2 nak menjawab. last2 aku diam je... tapi hati panas membara...! mentanglah aku pegawai bawahan... pangkat tahap pembantu je....

sejak tu aku jadi rajin... zaman belajar dulu pun aku tak serajin ni.. dulu darjah keMALASan aku mencapai tahap cipan!

sekarang rajin sikit... tahap cipan! ^_^

aku jumpe balik penyelia lama, tanye dia ape yg patut aku buat. lepas tu aku selongkar buku perintah am yg aku pinjam dari kak ikin, kerani yg menjaga cuti ( janji nak pulangkan hari ni.... tapi.... janji tinggal janji............heheee )

pagi tadi plak aku selongkar fail2 perintah... serve kat JPA.. kot2 ada lagi yg aku tertinggal.... wahh... dasyatnye!

siap de yg tegur..... study utk exam ke?

gasakkk....!!!!

sambil study sambil aplikasi kan kat kerja.......bagusss...!!

lepas ni cubalah pertikaikan cara aku kerja lagi................. 

1 ulasan: