Selasa, 6 Ogos 2013

Surat sekolah..

Bulan2 sudah aku dah pi sekolah depan tu... tanye cikgu, bile diorg nak bagi surat sekolah si abg. tahu depan dia dah kena masuk darjah 1.

tahun lepas aku dah daftar dah... awal2 lagi  dah...

Depa kata bulan 7 ni surat tu akan diedarkan pada ibubapa yg dah mendaftar.. ok... bulan 7 ye?

Kebetulan, sebelum bulan 7 hari aku pindah.. alah.. tak jauh pun dari rumah kuartes tu... hari2 aku lalu, singgah jao tengok peti surat rumah tu.. tapi takde pun surat tu...

minggu ke tiga bulan 7 aku pi skolah tu balik.. udah lerr. .depa buat tak reti je masa aku sampai.. tercongok - congok le aku kat situ.. tak tau nak panggil sape.. lama baru de ahkak tu bangun mai kat aku.

brader yg jarak selangkau ngan kaunter tu buat muka toyer je.. hampeih betul!

depa kata surat lambat sampai... sebab depa baru pos..

Aiihhh....

masa aku dtg sekali bulan 3 hari tu, brader tu cakap surat sampai ke umah bulan 7.... yg mana satu ni? surat sampai bulan 7 ke.. atau surat diposkan bulan 7? bro... cakap biar jelas boleh tak?


akak kat opis ni de anak sebaya ngan si abg dah pi buat pengesahan dah.. dia dah dapat surat dah.... hadooiii... memain lah.. memang nak kena diorg nih...

yg mana 1 betul nih...???

3 ulasan:

aizamia3 berkata...

jumpa balik dorang dapatkan maklumat yang tepat.. sekurang2nya dapat settle cepat.. kang bagi lambat nanti disalahkan kita walhal maklumat yang diberi tak tepat :(

Lelaki berkata...

kena selidek lebih sikit.

Mummydearie berkata...

I antara org pertama yg daftar anak ketika pendaftaran dibuka dua tahun lepas (sori, anak I skrg tahun 1). Waktu tu katanya surat akan dihantar bulan 6. Sampai akhir bulan 7 x dpt juga. Call sekolah katanya banyak sangat maybe akhir bulan 8 baru sampai. Standardlah tu...