Selasa, 23 April 2013

Usus saya tak bersih kot!

Salam semua... lama dah tak bersiaran langsung kat sini... nape tah... tahap kemalasan tu melampaui garisan maksima... tak dapat nak dikawal2 langsung... perghh.... nak buka blog pon macam 'berat' jekk... busy katanyerr.... hikk..

Hari ni jekk baru rasa rajin nak hup-det... tapi ni aku pinjam entry dari blog mama Maszull...


Tanda usus kita tidak bersih:
1.       Sembelit
2.       Selalu kentut
3.       Sering sakit kepala
4.       Susah nak hadam
5.       Selalu rasa lesu & tidak bertenaga
6.       Mood yang tidak menentu dan mudah marah
7.       Nafas dan najis berbau
8.       Perut buncit
9.       Selalu lapar
10.   Wajah kusam
11.   Gastrik
12.   Radang hati (pedih ulu hati)
13.   Ulser peptic
14.   Cirit-birit
15.   Kanser usus/kolon

Kesan jika usus kita kotor dan toksin berlebihan dalam badan:
1.       Jantung stres atau lemah
2.       Sakit sendi dan arthiritis
3.       Menjejaskan fungsi otak & boleh mengakibatkan nyanyuk
4.       Menyebabkan muka pucat, berkedut, kulit cela, psoriasis
5.       Badan lesu & otot lemah
6.       Berat badan bertambah
7.       Cepat nampak tua
8.       Kanser

Cara Untuk kita membersihkan usus kita yang kotor itu :
1.       Minum suplemen herbal terdapat banyak di pasaran 
2.       Menggunakan enema (air) untuk membersihkan usus
3.       Meningkatkan memakan serat,buah dan sayuran
4.       Selalu diet buah,diet sayur & diet jus
5.       Selalu dan keraplah minum air putih






2 ulasan:

aizamia3 berkata...

ketika komen ini dipublish..
perutku sedang sendat dengan air dan makanan. :(

Zurina Zulkefli berkata...

senang je nak bersihkan usus..kena buat detox..