Khamis, 21 Mac 2013

Daftar dulu lah...

tak tau nak letak tajuk ape.... *ayat standard..heheeee

Tapi nak citer pasal tadi.

Sebab dah janji nak pi beli tile utk ghumah baru ngan hasben semalam, so tadi... setengah jam before lunch.. aku mintak kebenaran penyelia utk keluar kejap... time keje mane bleh kuar sesuka hati. mesti dgn kebenaran tau!

Baru separuh jalan, tetibe... pak indon yg tukang rumah tu called... katanya, ade peg. dari majlis perbandaran datang kat umah kitorg tu. dah kenape?

sampai kat umah tu.. nahh... 4 org peg. majlis perbandaran turun.. ehh.. 2 dalam van putih, 2 org lagi turun. Aku memula nak dok dalam keta jekk.. tapi bile tengok diorg dah pi kat hasben.. aku followed...!!

pokk pekkk sokk sekk lagi... aku igtkan de org mengadu pasal tak puashati ngan keje pembesaran dapur kitorg tu... rupanya.. bukan..!!

diorg kebetulan lalu.. ehhemmm... lama dah aku dok area umah ni.. tak penah pun nampak org2 majlis ni lalu lalang.. kali de pulak... nasihat depa... .sila daftar plan pengubahsuaian segera!

sokk sekk pokk pekk... diorg pun blah... lega... tu je... igtkan mende tadi...

motipp citer? ermm.... apa ye?
 ye... sebelum buat ubah suai.. lebih2 lagi kalau rasa2 nak jual balik rumah tu. sebab nanti kalau tak daftar, pihak penilaian bagi penilaian ikut rumah yg asal.

rugi lah sebab tak dapat letak harga tinggi ikut renovation yg kita dah buat tu...

***

4 ulasan:

aizamia3 berkata...

Elok jugak buat perancangan awal agar x kelam kabut ;)

aLyNnZ berkata...

Dorang tu perasan je org ubah suai umah kan..? Kdg2 tu ubahsuai sketbjew tp kena bayar tu bayar niitu yg jd mls nk daftar..sbb jiran alin kena surat saman.cuma bayar rm200 lebih murah dr g daftar plan..boleh gituu?

lady scooter berkata...

aizamia : yupp... (",)

lady scooter berkata...

alynzz : kan3....??!... pekerja tukang rumah tu pun cakap camtu. dia gelak je dgar citer kitorg sebab masa kejadian, dia pon de situ.. dia dah 6 tahun buat keje tukang, dia awal2 lagi dah tau..