Selasa, 5 Februari 2013

Masjid Putrajaya


Bersiaran dari Masjid Putrajaya le kononnya nih... he3. Hari tu lerr... lepas dapat tau flight ke Jeddah delay ke 7 petang, lepas perbincangan sesama diorg... heee... acik tak tau depa bincang ape pasal masa tu termengah2 melangkah kat airport yg serba luas tu ngan kasut tumit tinggi buat julung - julung kalinya... diorg dah ke mana, acik masih terhegeh2 lagi.. mencungap. nyesal plak rasanya pakai high heel kat situ... tapi dlm keta yg de cuma selipar jepun je... buntang pulak mato suami acik tgok nanti... dia kemain 'menyemat'.. bini ehh.. kemain...nan hadoooo jekk..


Kalau Opal tak kelang kelibut berlari dari tasik Putrajaya tu semata nak kecing, mungkin acik tak masuk dalam masjid yg serba luas nih... mungkin acik dok luar jekk sambil cuci2 mata tengok pelancong2 kita yg seksi2 belaka... fuhh... bernanar jibik mato den!


 Ho... baru acik tau, pada yg non - muslim, kalau nak melawat ke laman masjid ni boleh.. dibolehkan! tapi bersyarat!.. tu.. yg serkup kelubung kaler pink tu made khas utk all the girls and ladies yg non - muslim... ehh... utk muslim pon kena gak pakai kalau... berseluar ketat!

Tapi de gak yg tak mau pakai... katanya sekali sewa singgit...


Yg tak mau pakai tu... haaa.. ni ...brade baju merah ni.. petugas situ gaknye... menjawab la dgan dia! garang wooo... " ni nape tak pakai jubah yg dibagi ni? kat sini kena pakai, nape tak pakai?!"

Marah sungguh brader nih... tapi patut pon gitu... tapi acik rasa, kalau tak nak timbul masalah gitu, awal2 lagi patut diorg tak bagi masuk sampai ke laman camtu kan...


Biar diorg dok kat pintu gerbang tu jekk... kalau nak terkucik... haa... sediakan jekk tandas bergerak kat luar kawasan masjid tu.. boleh kot?!


Tu kaunter utk sewa jubah.. lelaki yg pakai short pant pon wajib sewa and pakai jubah pink..heee... pink kalerr....

So kalau sape2 nak buat rombongan ke masjid ni.. sila2 lah... F.O.C... sila berpakai sopan yg sesuai yekk...

p/s : kat masjid ni lerr mak mentua aku sesat tak jumpa anak2 ehh yg tengah solat... sampai tingkat 3 dia naik tapi tak jumpe... alahaiii... acaner tu? (",)

Tiada ulasan: