Isnin, 18 Februari 2013

Hujan nan lebat haa....

Dah lama tak hujan camni kan? lebat! tak sangka lebat camtu... 


igtkan hujan sekejap je... tapi lama jugak lah... makin lama makin lebat pulak tu. time2 camni.. jgan la de yg berani bawak keta lelaju... bahaya oii.. jalan licin.. macam2 bleh jadi...


Sebelum ni... aku pun macam diorg... 

bile hujan cenggini... confirm lencun.. pakai la baju hujan.. tetap lencun. 

tangan tu... kaki tu... peh tu... 
bertakung air dalam sepatu keje...
 membawak sampai ke rumah. kembang2 kasut... 
kesian kaki....kecut2...

1 lagi..
bile kena hujan cenggini... 
tangan acik mesti rasa cam bisa2 kena air hujan... pedih oo..


haa... sangkut dah! keta depan ni dah jammed peh redah air banjir... rasa2 de la takat setengah betis kaki. aku igtkan dia benti sebab nak bagi keta dari arah depan tu buat u-turn..

tapi peh tunggu seminit 2.. lampu dia pun sudah padam... alamak... keta tu memang tul2 dah jammed. keta arah depan tu dah banyak yg buat u-turn.. takut sangkut gak macam keta biru ni...

aku takut gak kot sangkut sangkut.. tapi al-hamdulillah... selamat sampai ke rumah.


lebat... sepanjang jalan... air menyimbah - nyimbah je... kalau selisih ngan bas kilang kaler biru tu lagi lah.. mentanglah besar... skali 'depa' lalu.... terus tak nampak jalan. kalau bawak skuter selisih plak ngan bas tu... kalau tak nasib baik... boleh tumbang!

air longkang dah sama paras ngan air loji kumbahan... sib la tanah tu tinggi... kalau tak... confirm lah! tu.. longkang tu kalau time tak hujan.... takde tinggi camtu derr.... tapi bile dah selebat ni hujan... dah sama paras ngan air sungai dah...

***
huhuu... roadtax scoot scoot tu.. tah bile nak di idupkan tah...

2 ulasan:

eintan nurfuzie berkata...

smua tempat sudah banjir skrg ni kan?

lady scooter berkata...

eintan : a'ah...