Selasa, 29 Januari 2013

Pocong la pulak!

Dulu aku pernah citer pasal pocong yg berkeliaran kat kawasan aku tinggal ni tapi lepas tu kisah tu senyap je... tak tau ape kesudahannya.. tak tau apekah ade mangsa yg dah 'terkena' sampuk ke hape

Kelmarin.. hmm... mungkin sesuai dibuat tema utk blog aku ni.. semalam yg pijar... ehh... hehee

adik aku kata awal bulan ni kecoh kat kampung pasal pocong. Dia tau pun masa dengar makcik2 jawa tu bercerita.. kenduri sape tah tu... sesekali jumpe, macam2 citer ade.. macam astro!

Tapi.. dik! sejak bile kau paham bahasa jawa ehh? 

Kecoh Serting...! 

Tapi aku tak heran bile kata ade mende2 camtu... memang Felda tu walaupun tak macam kampung, tapi ramai je yg 'menternak' makhluk2 tu... penternak toyol ade... penternak cik lang pun ade... penternak cik pon..? yg tu tak pasti.. de ke yg sudi menternak cik pon?

seram tak? tu belum dgar tangisan cik pon... ke cik lang? tu aku pernah dgar tu... sayup2 je... org kata kalau sayup2.. maknanya dia dekat ngan kita. bukan aku sorang je dgar, hasben pon.. lagi best masa tu dia kat dalam jamban luar rumah tu. nyaris tak terberak dibuatnya... ekeke..

Cuma yg aku heran... boleh pulak polis2 kat situ tangkap pocong tu... haaaihh... dasyat.. ilmu ape yg korang pakai?!

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
Huhh... peh dgar citer adik aku spai habis... baru tau... pocong la sangat ehh!! haaa... pocong pakai seluar pendek! bengong!

Demi nak mencuri punye pasal, sanggup tu... yg sorang tukang pecah rumah, sorg lagi tukang tarik2 kain telekung omak dio.... henjut2 kat tepi pokok.. nampak la macam pocong tgah lompat2 kan..!

Maka.... gegak gempitalah seluruh Felda Serting ngan kisah hantu POCONG!

***
aku memang malas nak letak gambar... kalau de sesape yg sudi lawat laman aku yg serba kekurangan ni, timo kasih bebanyak lah yo! (",)



2 ulasan:

Kesuma Angsana berkata...

he he macam2lah skang ni kan

lady scooter berkata...

kesuma angsana : terima kasih kerana sudi melawat laman saya...he3