Rabu, 3 Oktober 2012

Ulu Bendul cancelled, Kajang... ON!

Last weekend, kami planned nak ke Ulu Bendul... ehh.. tu idea hasben. Awalnya aku tak mau. Ngendeng nak ke Melaka... jenjalan kat Air Keroh tu.. siap bawak bekalan nasi lemak...my handmade la konon!

Sib hasben ok! tapi malam sabtu tu... aku ubah fikiran. Rasa macam jauh la plak Melaka tu kan?! mengenangkan esok pagi tu nak keje, Si abang nak sekolah... takpelah... Ulu Bendul je lah...

Malam tu jugak aku masak... Pagi tu aku beria2 bangun awal... alahai... tgok2 nasi mentah! adooiiiyaiii... terpaksa masak lagi sebab terlampau berjelantah! Masak kali kedua pon tak menjadi... stress giler ngko !!!

Camne nih? hati dah mula sebal jekk...sedih sioott!! selalu masak jadi je... hati plak dah mula rasa tak sedap. Memang dari awal lagi hati aku rasa berat nak berkelah kat Ulu Bendul tu... sebab teringat kisah sedih 3 beradik dulu tu... hape lah aku ni kan?! Fikir yg macam2..

Last2... Pak mentua called hasben. Nak ajk pi kenduri kat Kajang... hahaa... langsung cancel plan ke Ulu Bendul.. siap laju2 trus ke Kajang... eh...Kajang? alamat eh kat Kajang tapi Nilai? hmm... sempadan kot kan?! ape2 je la...

Maka

Sebab tak jadi pi Ulu Bendul... aku tepek je la gambo lama... gasak!


Ha3..rasa nak tenyeh2 jek hidung kat pipi si kecik nih... Zaman Fa'el tembam sikit! Tak ingat masa ni dia dah berapa bulan. Setahun dah koT!

Masa ni belum skolah lagi.. pelat dia kemain tebal hoiihhh... peh tu cakap kemain laju...

Ha3... techik je gambo ni...sori lerr... gambo ni agak sensor chikit. Terpaksa cover lebih2 tapi aku suka giler kat gambar nih! si kecik ni meniarap atas batu... ngam2 masa ni dia pandang kamera...wuuhuu... cun!


Sib baik senang nak cari tempat ni..dewan ape tah kat Seksyen 6, Bandar Putra Mahkota ke ape tue... gitu la.. ade pulak kolam renang... haa... si kecik tu dah tak sabar... bukan nak terjun ke kolam tu tapi nak ke playground sebelah kolam tu... dah panjat palang dah...adoooiiyaii.. sib aku nampak!

Ni sedara sebelah pak mentua den! Memang meriah... lauk punya la pelbagai! salam..salam...salam dulu... eph tu baru leh makan... den diperkenalkan dek mentuo den kek sedara mara... terdengar soklan yg berbunyi begini..

" Ini ke menantu baru tu?"

Mak mentua den nampak macam terrr-kedu jap nak jawab.. makanya..den pon menjawab...

" ha..menantu..tapi baru tak berapa baru la..."

Kih3.. mengelitik diorg ketawa..he3.. iyo! anak sey ( saya ) dah duo dah cik oii... tu yg baju sedondon kek dopan sey, baru yo lalu ngan abah ehh... Menantu yg betol2 baru... ado kek ghumah maso ni...

Ape pun... slamat pengantin baru la pada pengantin..apo namo ehh tu? errmmm... syarini & wahyudin? ha... ye la tu...semoga berkekalan berbahgia hingga ke akhir hayat...





Tiada ulasan: