Ahad, 26 Ogos 2012

Belacan hapak...

Angan2 hari ni nak lerr buat sambal belacan. Sebab takde, aku kirim kat en. aus skali ngan santan... nak wat masak lemak cili api pelahap ngan sambal belacan... perrgghh.... meletus2 bontot! best wooo..!!

Peh dah masak lauk2 lain, aku buka la plastik pembungkus belacan tu...walaaaaaweiii... hapaknya kemain! lain macam bonar lak aiihhh... aduiihh... camne nih? permintaan en. aus nak sambal belacan... agak2 korang berjaya tak?

Aku try hamik sikit... goreng ngan cili api guna api kecik... selalunya kalau belacan tu ok...bile goreng... baunya memang wangi... haa.. tak payah pikir yg bukan2 eh... takde maknanya wangi belacan tu cam perfume yg korang suke pakai tu tak... yg aku maksudkan.... wangi belacan! lagi harum semerbak oooooo...

Tapi tadi tak jadi gitu... bau hapak tu tak mau hilang lerr... abih camno? last2 aku ckap gak kat en. aus... belacan hapak... buat sambal gesek je boleh? gi pun tetamu dah sampai... masak2 lauk2 pon utk hidang kat tetamu sebenornyer..

Sib baik en. aus ok.. 

Peh tetamu balik, aku kemas dapur yg berkecah tu... de lak bau pelik... cam bau bangkai lerr..! aku ingatkan sisa ikan ngan sotong... tapi bile dah buang sampah... eehh... ado laee bau busuk tu!

Hidu punye hidu... eeuuuhh... belacan tu rupanya! apesal la bau belacan nih teruk sangat?! aduuhh... mcm bau bangkai.... alololohhh.....


Ni lerr ghuper aku tuju khas utk belacan hapak tu... skali utk berodben yg cam hampeiihh nihh... bersaksikan si kecik bertuah kat sebelah ni yg punyer la syok dok tenyeh2 handphone aku...hambooiihhh...!

2 ulasan:

maszull berkata...

assalamualaikum syu...heheheehe belacan hapak rupanya yer...:)

lady scooter berkata...

maszul : 1st time terbeli belacan haapk... bau ehh... huiiih... leh pitam!he3