Ahad, 8 Julai 2012

Payel oh payel...

Bile ingat balik keletah dia petang tadi memang rasa nak gelak je memanjnag... kalo leh sampai nak berguling pon de gak...ha3...

Gini kisahnye...

Kejadiannya terjadi masa nak mandikan dia petang tadi. FYI, Payel masih pakai pampers saiz S walupon umur dah 2 tahun setengah.


Lepas je aku tanggalkan pampers dia, laju je si kecik tu mencangkung kat mangkuk tandas jenis cangkung tu. Ape kess kan? selalunya kemain dia tak nak. Yg bestnye tu, sepatutnya muka dia mengada ke pintu. Tapi tadi terbalik.

Yg lagi best... bawah punggung comel dia bukannya mangkuk tandas tapi lantai simen. So leh bayangkan la kalau dia 'yak' kan?!

Bile ditanya, " Payel nak yak ke? "

Dia tak jawab. Mata tekun dok tengok ke bawah. Takut gak kalau dia tersembam, aku pon ikut le cangkung belakang dia. Tangan dah standby nak pegang bahu dia. De la dalam 5 minit. Tunggu punya tunggu...

Aku sungguh2 ingat dia 'yak'. Dlm hati dah berkira dah... peh ni leh ajar dia tak pakai pampers... kononnyerr..!!

Skali tu......

PRRROOOOOOOTTTT.....!!!

La.... kentut je? aloh...aloh..aloo loohh... Payel...PAyel.... lepas lega tu terus dia bangun and said...

" Dah..! "

Kah3... i'm speechless.... don't know what to say...ha3...

*one day...andai kata dia terbaca kisah nih...ha3...sori Payel yek... ha3... it's cute actually...ha3...again...i'm speechless.......................................................

2 ulasan:

Uncle Lee berkata...

Hi Lady Scooter, I sure love your callsign. You loove scooters?
My bahasa sebelum Merdeka da out of tune, but still enjoyed reading your posting.
I love your lively humour, and couldn't help laughing....
You have a nice day, and keep a song in your heart.
Lee.

lady scooter berkata...

uncle lee : TQ for visiting here...