Isnin, 9 Julai 2012

Menara Felda...??

Malu gak nak ngaku tapi takpelah...berbekalkan kulit muka setebal 18 kaki per inci...aku ngaku gak la.... aku anak Felda...aku generasi ke-2 Felda....

Dulu aku malu sebab orang dok kata... anak2 Felda? huiih... diorang tu ini, itu, begini.... rosak akhlak... penagih... macam2 hal yg negatif. Ni bukan propa tapi ni memang betul. Tapi ni masa 15 - 20 tahun yg lepas.

Sekarang aku tak pernah dgar lagi la... mungkin sebab aku dah lama keluar merantau... kekadang lupe diri..ha3... lupe yg diri tu anak Felda... -_-'

Menara Felda...? dah siap nak rasmi baru aku tau. Ehh... ade rupanye Menara Felda..! Teringat lak kisah beberapa minggu yg lepas. Masa aku telefon ibu pejabat Felda kat KL tu... 

Soklan yg aku kemukakan punye lah penuh berhemah ayat yg aku susun tapi pompuan tu...opss... pem. tadbir tu jawab macam...@#@#$#$^^&U^T.............!!

Aku mengharapkan dia menjawab secara penerangan terperinci... tapi jawapan dia..!! yg bunyinye acuh tak acuh...hamlau punye pegawai..!!! Marah? Rasa geram lah... bagus punye PRO... cam hampas...!!

Kak..ke.. dik... ke..saya nak maklum kat sini, saya pon pernah jd peg. pehubungan awam kat opis ni sekejap2... takde la hampas cam cara kamu menjawab tu... macam org tak nak kerja...kalau u tak nak keje, sila berhenti saja kerana gaji kamu itu adalah datangnya dari hasil titik peluh bapak saya dan bapak2 peneroka yg lain tau!!!

ok...baik aku berheenti dulu kat sini... rasa dah nak meroyan pon de gak ni...cehh... cume nak cakap...

Menara tu nampak tersergam indah...tapi kalau staff yg keje kat Menara tu pe'el macam hampas... tak guna gak ok....harap maklum!

4 ulasan:

mrs adam berkata...

saya sokong ape awk tulis tu,geram kan kalau telepon opis tak kisah la gomen/private tapi kalau penjawab telepon tu jwb mcm hampeh rasa geram gile dan ckp dlm hati 'BAIK KO XYAH KEJE'haha

fieda berkata...

anak2 felda sekarang harus bangga dgn status mereka..peneroka felda smakin dihargai..

lady scooter berkata...

fieda : masih bangga sebab akhirnya Felda semakin maju... bangun dari kepayahan...tapi sedih bile ade yg jadi tamak dan lupa diri...

lady scooter berkata...

mrs adam : tak guna keje di Menara yg gah tapi perangai menyedihkan...betul tak?!