Rabu, 11 Julai 2012

Baru 10 je yg hilang...

Pagi tadi masa nak isi minyak scoot - scoot ( skuter kesayangan hamba tu... ) aku seluk poket seluar ade lah 2 keping duit RM10, 1 keping RM5.

RM5 aku dah 'sedekah' kat budak mesin teller tu. Baki selebih tu aku masuk ke poket balik. Peh isi minyak, kat belakang scoot2 tu dah de 1 Wira tengah tunggu turn...

Aku alih ke tepi peh tu trus masuk dlm kedai Petronas tu. Time nak bayar bru aku sedar... duit Rm10 tu dah tinggal sekeping. Puas le aku seluk2 poket... takde gak...aiyyyaaaa.... sulah ( sudah ) cicir ka eii...??

Hallamak eii.... aku try gak ushar kat Wira tu...tak nampak pape pon... korang agak jeki ( rezeki ) sape? Adekah WIRA tu yg bertuah...?

Citer kat student praktikal sebelah aku nih... jawab dia

" Takpelah kak, sib baik 10 je yg hilang... kak shida lagi kesian..."

Haa... baru aku hingat, member se-opis hari tu hilang Rm 150.00... berapa kali ganda tu? banyakkan? xpelah... mungkin bukan rezki aku kot wet ( duit ) tu...

6 ulasan:

maszull berkata...

assalamualaikum syu...yer la mungkin duit tu bukan rezeki kita kan...:)

skuterlady.blogspot.my berkata...

maszull : mungkin...he3

Nadiah Sidek berkata...

anggap je la sedekah. insyaAllah boleh dapat pahala :)

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P berkata...

Hai kak Scoot.. takde rezeki lah tu. Takpe, nanti Allah swt gandakan duit tu.. Dalam bentuk yang lain mungkin?

skuterlady.blogspot.my berkata...

nadiah sidek : insya-allah... mungkin de rezki lain..mudah - mudahan..

skuterlady.blogspot.my berkata...

Mrs. Yana : insya-allah Yana...mudah - mudahan ade..he3