Jumaat, 17 Februari 2012

Masuk gomen, guna 'kabel'... naik pangkat... pon 'kabel'...

Ape cerr? Tengok kengkawan yg dah lepas temuduga ni berdiskusi tadi... ade sesuatu yg buat aku rasa cam ber'bulu' jer kat hati... dalam ramai2 yg berdiskusi ( 3-4 orang ), de sorang ni memang kami dah sedia maklum.. Dia ada 'kabel'...

Lagak dia bercakap tu yg buat aku rasa getik semacam tapi... aku malas nak menyampuk... aku biarkan jer diorang sampai habis berbincang, bercerita. Yg sorang lagi ni plak rasa sangat rendah diri... dari awal lagi...dia lah yg paling kalut... paling bersungguh2... sampaikan lak yg pening kepala tengok dia.. 

Lepas diskusi tadi... kawan yg dok pening2 ni dok cakap, dia takde 'kabel'.. sape yg de tu, untung la... lebih kurang gitu la yg dia cakap...owh... aku rasa panas je kat dada... sengaja aku kuatkan volume suara aku yg memang dah sejak azali lagi dah nyaring ni...

" Tak kisah la... kalau Allah dah tetapkan kau de rezeki, kau akan tetap dapat... walaupun kau takde 'kabel'... yg de 'kabel' tu... kalau Allah dah tetapkan bukan rezeki dia... letak la 'kabel' tu kukuh mana pon... memang takkan dapat.. "

Baru la nampak kawan aku yg pening ni lega. Air muka dia nampak tenang balik. Aku dulu pon dapat je soalan cepu mas ni masa mula2 dapat keje ni. Diorang cakap 

" kau guna 'kabel' eh..? kalau takde 'kabel' memang susah nak dapat keje ni..."

Ho3... memang aku pakai kabel. yg paling terbaik di seluruh alam.

hanya 1...yg paling berkuasa lebih dari segala2nya...

ALLAH yg maha Kuasa...

p/s : tak dapat bayangkan kalau yg ber'kabel' tu dapat jawatan ni nanti...kih3... kepala otak aku mula la nak menggonjeng nih...ha3... mula pikir yg mengarut3...he3...ho3...la3... tapi ye la... aku takkan sekali2 nafikan tu rezeki dia... cuma...hi3... takpelah...otak aku dah biol sekarang...lariikkkk!!!

10 ulasan:

ct rahani berkata...

betul tu rezeki Allah yg tentukan walau kabel kuat sekalipun.. :)

salam kenal.. sy pun dg bertahun2 apply keje ngan gomen.. tp smpai skrg belum ader rezeki.. so redha 7 pasrah.. :)

lady scooter berkata...

Ct rahani : yupp... soal rezeki tu ALLAh jer yg tau... klau guna 'kabel' pastu berjaya tmuduga... bukan sebab de 'kabel' tapi sebab Allah yg berkehendakkan camtu...

Gen2Merah berkata...

ya betul tu kak.. masing2 Allah dah tetapkan rezeki utk kita.. yang ada kabel, kalau dapat macam mana pun tetap takkan ke mana punya.. prestasi akan tetap takkan membanggakan majikan..

lady scooter berkata...

Gen2Merah: bukan stakat tak membanggakan majikan, orang bawah pun payah nak respek... depan2 elok la, belakang...berbakul diorang kutuk..heh3...

Rumah Kuning berkata...

slm kenal. Perancangan Allah mengatasi perancangan kita. Takyah risau. hehehe

Cik Puan Merah Bieytahanny Manthorntee berkata...

a'ah la ada juga jenis yang guna kabel@suka lobi orang atas,saya dulu pernah terkena..semua kerja kita yg susah payah buat tp bila sampai kat bos tang Preped by..jadi nama dia nak marah tak boleh,nak ngadu dgn bos lagi la tak boleh coz dia ada kabel besar dlm company....last saya yg berhenti cari kerja lain.

zara6149 berkata...

ala...pd org yg ada kabel tu...jgn nak bangga diri...blm tentu ada kabel blh dapat...ingatlah..biar kita usaha dgn kebolehan diri kita sendiri...di situ akn datang keberkatan dan kemanisan hidup ini( ceh..ada mcm ustz. ct norbahyah x: manisnya kurma ini)

lady scooter berkata...

rumah kuning : salam kenal... Yupp... ALLAH lebih mengetahui ape yg buruk dan ape yg baik utk kita...

lady scooter berkata...

cik puan merah : tu la kesannya bile de orang macam tu wujud. yg betul2 jujur buat keje dah jadi macam tertindas lak...

lady scooter berkata...

zara6149 : he3... sesekali berangan ape salahnya..kan3