Khamis, 19 Januari 2012

Beratur ler..!!

Tadi aku de tinggalkan komen di blog ini...mama tomei.. di entry beliau yang bertajuk " Ganasnya budak2 zaman sekarang.."

Macam mana dia risaukan anak dia... aku pon sama... seperti juga ibu2 yang lain... kengkawan kat pejabat yang bergelar ibu pon risaukan perkara yang sama... Tetibe aku teringat cerita Kak Za... my officemate...

Masa nak beli buku sekolah dan daftar anak2 sekolah hari tu kalau tak silap aku... Kak Za citer... masa tu dah tibe time makan... tapi urusan pendaftaran anak2 de yang lom selesai... masih ramai ibubapa yang tengah tunggu giliran nak mendaftar...

Tak jauh dari tempat pendaftaran tu... kantin... Kak Za dah selesai daftar anak awal2 lagi... dia masih kat situ sebab nak tengok anak dia beli makan di kantin... Masa  tu dia nampak... anak2 sekolah tu beratur... cantik je susunannya masa nak beli makanan... 
picture : credit for google search

Bile tengok line kat pendaftaran... aiikk... tak secantik anak2 tu... memang de yang beratur tapi ade gak yang tak paham bahasa... main redah ikut suka potong barisan sampaikan cikgu plak yang terpaksa tegur..

"encik! sila beratur..!"

Tegas... marah la cikgu tu... padan la muka orang yang terkena tu... tak reti sabar.. dah datang lambat tu... agak2 la kan?!... kalau de urusan penting sangat pon, tu bukannya alasan sampai nak potong barisan kan? Orang lain pon nak cepat jugak... amende tah...


Nota tambahan : Camne la aku leh lupe nak letak tajuk kat entry ni tah tadi...kih3




3 ulasan:

cinnamon.com berkata...

org yg jenis ni,boleh di panggil pentingkan diri sendiri atau sakit jiwa..

nur berkata...

Budak2 lg bedisiplin..

lady scooter berkata...

cikgu gak yang nak kena ajar orang camtu... hmmm...